Urban med ny Coca-Cola kolleksjon
Urban slipper nå sin andre Coca-Cola kolleksjon, med eksklusive pieces for både gutter og jenter; alt fra denimjakker til badedrakter.
Kolleksjonen er full av 90-tallsreferanser, og iøynefallende bruk av den ikoniske logoen. Carl-Henrik Hallén er designeren som har formet den nye kolleksjonen – han er entusiastisk rundt samarbeidet.
– Vi har fått muligheten til å grave i det grafiske arkivet hos Coca-Cola, og har løftet frem klassiske 90-tallselementer. De preger kolleksjonen grafisk, men også når det gjelder valg av farger og modeller, sier Hallén. Designeren fortsetter:
– Det er spennende å jobbe med en så ikonisk merkevare som Coca-Cola, samtidig som jeg også har angrepet oppgaven med respekt for den lange historien som knytter seg til nettopp denne merkevaren, avslutter Carl-Henrik Hallén.
– Coca-Cola, og vår ikoniske logo, har spilt en rolle i moderne popkultur gjennom flere tiår, og vi synes det er spennende å se hvordan designeren tolker dette. Kolleksjonen er kjempefin, det blir spennende å se responsen. Jeg håper og tror den vil treffe mange, sier Johanna Kosanovic, markedssjef for Coca-Cola i Norge.
Den nye Coca-Cola kolleksjonen selges eksklusivt i Urban sine butikker og webstore.
For mer informasjon, vennligst kontakt
-
Ingeline Gjelsnes, Marketing Manager URBAN, Ingeline.Gjelsnes@varner.com
-
Frida Keane, kommunikasjonssjef Coca-Cola, keane@coca-cola.com, +46 72 1470240
Bilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom