Nyheter fra Coca-Cola
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Tradisjonen tro kommer Coca-Cola med flere nyheter i årets første lanseringsvindu for mat- og drikkevarer. Fokus er også denne gangen gode smaker og valgfrihet for ulike behov og situasjoner.
Nå også på boks
I 2021 ble Coca-Cola Zero Sugar Zero Caffeine lansert i Norge, som et alternativ for alle som elsker den gode smaken, men hverken vil ha sukker eller koffein.
Nå lanserer Coca-Cola denne varianten også på 0,33 l boks. På samme måte som på flaskene markerer en gyllen linje at denne varianten, i tillegg til å være sukkerfri, også er koffeinfri.
– Mange elsker opplevelsen av en kald Coca-Cola fra boks. Nå får de som foretrekker varianten uten sukker og koffein også muligheten til å nyte favoritten på boks. Vi vet at mange gjerne vil ha smaken, men ikke koffeinet, hvis de er kommet et stykke ut på kvelden, sier Tonje Haugen, markedsdirektør i Coca-Cola Norge.
Treningsklassiker får smak av mango
Powerade er en isotonisk sportsdrikk, som i løpet av 20 år på det norske markedet har blitt et selvsagt alternativ for mange som trenger ekstra påfyll under treningsøkten. Nå kommer denne treningsklassikeren i en ny variant – Powerade Golden Mango.
Som navnet sier har Powerade Golden Mango en frisk smak av mango. Karbohydrat-elektrolyttløsninger og vitamin B6 bidrar til å opprettholde ytelsen under trening og erstatte væsketap. Den blir tilgjengelig på 500 ml flasker.
Forbedret smak og utseende på Fanta Orange
Fanta er en av Coca-Cola Companys mest kjente merkevarer. Nå får både Fanta Orange Original og Fanta Orange Zero Sugar nye og forbedrede smaker. Samtidig får de ny logo og nytt design.
– Vi er glade for å presentere disse nye Fanta Orange-smakene. Vi lytter alltid til forbrukerne våre for å forstå deres preferanser best mulig slik at vi kan levere de beste smakene og beste opplevelsene, sier Tonje Haugen.
– Den nye visuelle identiteten minner om behovet for å ha litt humor i hverdagen, og nyte hvert øyeblikk, legger hun til.
“Limited” utgave fra Coca-Cola Creations
Coca-Cola Creations er selskapets kreative univers, som har gitt grunnlaget for flere spennende smaker. Nå kommer en ny smak, i et svært begrenset opplag i utvalgte butikker: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. Denne varianten er laget for å feire K-Pop-bølgen, og ikke minst alle fans av denne.
Coca-Cola K-Wave Zero Sugar har en unik, fruktig – og hemmelig – smak. Som del av denne lanseringen fra Coca-Cola Creations universet vil K-Pop fans få muligheten til å ta del i spesielle opplevelser, både digitalt og fysisk.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
«Holidays are coming» – her stopper juletraileren14.11.2023 09:13:56 CET | Pressemelding
«Holidays are coming»-traileren fortsetter tradisjonen med å lyse opp norske byer og tettsteder i førjulstiden – akkurat som i TV-klassikeren. Snart starter turen Norge rundt, her er stoppestedene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom