Spilleplan OBOS-ligaen 2018

Lokaloppgjøret Åsane mot Nest Sotra starter OBOS-ligaen 2018 2. påskedag, mens to av fjorårets lag fra Eliteserien spiller mot hverandre i serieåpningen. Se hele spilleplanen her.

To av lagene som rykket ned fra Eliteserien i 2017 møtes i første kamp når Sogndal gjester Aalesund. Viking, som spiller på nest øverste nivå for første gang siden 1988, reiser til Gjemselund for å møte Kongsvinger.

16. mai blir det flere store oppgjør. Ekstra spesielt i 2018 er det for Kongsvinger som møter HamKam hjemme, og tar turen til Briskeby i forbindelse med HamKams 100-årsjubileum i august.

OBOS-ligaen har serieåpning 2. påskedag og avsluttes 11. november.

- Vi har lagt vekt på innspill fra lagene, og de fleste ønsker er innfridd. Selv om det er vanskelig å ta hensyn til alle ønsker og behov, synes jeg vi sammen med NTF og Discovery har klart å utarbeide en spilleplan som vi kan være tilfreds med. De fleste klubbønsker er ivaretatt og prinsippene om Fair play er godt opprettholdt. Vi er fornøyd med oppsettet og ser frem til seriestart, sier seksjonsleder for turneringsadministrasjon og arrangement i NFF, Rune Pedersen.

Klikk her for å se hele spilleplanen for OBOS-ligaen 2018