Norges Fotballforbund

Samarbeidsavtale mellom Elkjøp og NFF

Del
Elkjøp Norge går inn som samarbeidspartner for det norske eFotballandslaget.
Fra venstre: Nils Martin Øyo (Elkjøp), Mats Theie Bretvik (NFF), Anders Rasmussen (landslagsspiller) og Torkil Sagafos (Elkjøp) | Foto: Elkjøp
Fra venstre: Nils Martin Øyo (Elkjøp), Mats Theie Bretvik (NFF), Anders Rasmussen (landslagsspiller) og Torkil Sagafos (Elkjøp) | Foto: Elkjøp

Elkjøp Norge går fra januar inn som samarbeidspartner for det norske eFotballandslaget, gjennom en eksklusiv avtale med Norges Fotballforbund. Med dette blir Elkjøp en viktig samarbeidspartner for utviklingen av offisiell esport generelt, og eFotball spesielt, i Norge.

- Med den raskest voksende fanbasen i sportsverden er esport i ferd med å bli mainstream. Mens kanaler som Twitch og Youtube-gaming har flere seere enn HBO, Netflix og ESPN til sammen, anslår Goldman Sachs at e-sport vil være en større TV-idrett enn NFL innen 2022. For oss er gamere en viktig målgruppe. Ikke bare er de kresne innkjøpere av gamingutstyr i dag, men vi vet at de også blir storforbrukere av forbrukerelektronikk i fremtiden. Å knytte oss opp imot de norske esportlagene, og særlig FIFA, allerede i dag er viktig og riktig for oss, sier Nils Martin Øyo, gamingansvarlig i Elkjøp Norge.

- Fotballspillet FIFA er et av de aller mest populære spillene i Norge. Det skaper stort engasjement både blant våre ansatte og de som kun spiller hjemme i sofaen. Det er jo de som egentlig - hvert fall i sitt eget hode - er Norges beste FIFA-spiller, sier Øyo

FIFA er kanskje den delen av esporten som best skaper broen mellom «vanlig» sport og esport. Dette er noe bransjen mener kan være med på å knuse litt myter for esport generelt. Elkjøp har allerede et godt samarbeid med Nordavind som dekker resten av esporten godt.

- Det er alltid noe spesielt med et landslag, og at flere klubber startet sitt esport-eventer gjennom FIFA19 tror vi at det vil være et spesielt bra vindu for å introdusere enda flere til esport. Dette samarbeidet åpner for å gjøre aktiviteter rundt FIFA i våre butikker, og vi kommer i løpet av våren blant annet til å samarbeide med Sony Mobile om å ha en egen Elkjøp-turnering som vil være en del av kvalifiseringen til NFFs Norgesmesterskap. Samarbeidet med Sony Mobile er utrolig spennende da deres Xperia telefoner retter seg spesielt mot gamerne. Det kommer til å bli kanonbran når Sony Mobil kommer til å være til stede med sine nyeste Xperia telefoner under Elkjøp-turneringen. Det kommer garantert til å bli en opplevelse, avslutter Øyo.

Norges Fotballforbund er også meget godt fornøyd med avtalen.

- Det har vært en lang prosess, men vi er veldig godt fornøyd med å få Elkjøp med på laget. Og sammen med Sony Mobile kommer dette til å bli et meget bra samarbeid. Elkjøp deler våre ambisjoner når det gjelder å utvikle eFotball i Norge, Europa og resten av verden, sier ansvarlig for eFotball i NFF, Mats Theie Bretvik.

Fra før er Santander og Telenor inne som partnere for eFotball, mens TV 2 har kjøpt rettighetene til å vise landskampene.

Bilder

Fra venstre: Nils Martin Øyo (Elkjøp), Mats Theie Bretvik (NFF), Anders Rasmussen (landslagsspiller) og Torkil Sagafos (Elkjøp) | Foto: Elkjøp
Fra venstre: Nils Martin Øyo (Elkjøp), Mats Theie Bretvik (NFF), Anders Rasmussen (landslagsspiller) og Torkil Sagafos (Elkjøp) | Foto: Elkjøp
Last ned bilde

Om Norges Fotballforbund

Norges Fotballforbund
Norges Fotballforbund
Sognsveien 75 J
Oslo

21 02 93 00https://www.fotball.no

Følg pressemeldinger fra Norges Fotballforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Fotballforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Fotballforbund

Kronikk: Fotballklubbenes grønne mulighet6.3.2024 10:50:38 CET | Pressemelding

Til redaksjonen, Her er en kronikk fra fotballpresident Lise Klaveness + bilde til fritt bruk for redaksjonen. Fotballklubbenes grønne mulighet Norske kunstgressbaner bidrar til fantastisk aktivitet, men også til store utslipp av mikroplast i naturen. Heldigvis har det kommet en løsning for norske klubber – og en gyllen mulighet for trenerne. Lise Klaveness, president i Norges Fotballforbund En lang vinter går mot vår. Sikre tegn er mindre snø og mer synlig gummigranulat – disse små sorte kulene som har vært helt avgjørende for kunstgresseventyret i Norge, aktivitetstilbud og sosiale felleskap for nesten 350 000 spillere – året rundt. Slagsiden av eventyret er naturligvis miljøaspektet. Kunstgressbaner står for det nest største landbaserte utslippet av mikroplast i naturen. Problemet er at gummikulene i for stor grad fortsatt havner på avveie. Alle som har vært på en kunstgressbane vet hvor enkelt de svarte kulene lurer seg inn i hjemmet. Hvert år er det estimert at 1500 tonn mikroplas

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye