Over 1 000 reservasjoner av nye DS 3 Crossback E-Tense

2. oktober kl. 09.00 åpnet DS opp for reservasjoner av nye DS 3 Crossback E-Tense i Norge. Allerede i løpet av første dagen var det over 1 000 nordmenn (1 048) som hadde reservert den nye elektriske bilen. Samtidig ble bilen vist for første gang under Paris Motorshow.

Stian Gihle, PR-sjef, Thorbjørn Myrhaug, konserndirektør PSA Norge og Thomas Christensen, merkesjef DS, følger spent med på reservasjonene som tikker inn på DS 3 Crossback E-Tense.

- Det er utrolig morsomt å se at så mange ønsker å reservere vår nye elektriske modell. Vi hadde håpet det skulle være stor interesse for bilen i Norge, men 1000 reservasjoner allerede første dagen er langt mer enn vi kunne drømme om, sier Thomas Christensen, merkesjef for DS i Norge.

Overraskende høy trafikk
Kort tid etter at DS åpnet reservasjonsløsningen av nye DS 3 Crossback E-Tense, gikk siden ned grunnet svært høy trafikk. Årsaken til problemene er jo positive, og det ble umiddelbart satt i gang tiltak for å øke kapasiteten og sikre en stabil løsning fremover.

- Vi har opplevd mye høyere trafikk og fått langt flere reservasjoner fra dag én enn vi i det vi hadde turt å håpe på. Vi beklager til de kundene som opplevde problemer med å reservere bil i går, og ønsker å takke for tålmodigheten, og håper vi får sjansen til å rette opp inntrykket. Det er uansett naturligvis svært gledelig å se at det er så stor interesse for vår kommende elektriske modell, og vi håper vi får muligheten til å kunne ønske flere nye kunder velkommen til DS, avslutter Christensen.

Elektrifisering
DS er det første merket til PSA som kommer med ny elbil. Dette er starten på en kraftig elektrifisering av DS og hele modellrekken i PSA ellers. DS vil ligge i front av denne utviklingen, og i løpet av de to neste årene vil PSA lansere 7 helelektriske biler. DS 3 Crossback E-Tense er nummer 1 av disse.

Slik reserverer du
Via lenken https://reserver.dsautomobiles.no/ds3-crossback/ betaler kunden et depositum på 3 333 kroner for å sikre sin plass i køen. Beløpet er fullt refunderbart frem til kjøpskontrakt er signert. I forbindelse med reservasjonen vil kunder få tilgang til en egen «Min Side» hvor de kontinuerlig har oversikt over sin reservasjon. Valg av ønsket forhandler blir gjort av kunde på «Min Side» i forkant av bestilling våren 2019.

Stian Gihle, PR- og informasjonsjef for DS, Peugeot og Citroën
913 16 351 / stian.gihle@bos.no

DS 3 Crossback E-Tense. Foto: DS Automobiles
DS 3 Crossback E-Tense. Foto: DS Automobiles

Bertel O. Steen AS med datterselskaper er et av Norges største service- og handelsselskap. Konsernet importerer bilmerkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Citroën, DS, smart®, Fuso og Setra til Norge og er en betydelig aktør innen bildetalj, bilfinans, verksteddrift og eiendomsvirksomhet.

Bil- og eiendomsvirksomheten Bertel O. Steen AS kunne i 2017 vise til driftsresultat på 555 millioner og omsetning på 16,7 milliarder kroner. Antall årsverk i konsernet ved utgangen av 2017 var 2499.