Bertel O. Steen Rogaland utvider virksomheten gjennom Reime & Lode

Bertel O. Steen Rogaland AS kjøper 51 prosent av aksjene i Reime & Lode AS. – Det vil gi oss tilgang til området ved Jæren, og Reime & Lode forhandlerstatus for bilmerkene Mercedes-Benz og Kia, sier Eirik Lohne som er driftsdirektør i Bertel O. Steen Detalj. Kjøpet er gjennomført etter ønske fra begge parter.
Anlegget til Reime & Lode AS

Reime & Lode ble etablert i september 1945 av Norvald Reime og Ingolf Lode. Nå deles selskapet opp i tre; Reime & Lode AS, Reime & Lode Bobil AS og Bernervegen Eiendom AS som omfatter eiendommene.

Reime & Lode AS fortsetter med salg, service- og reparasjoner av biler i tillegg til et eget dekksenter.

– For å sikre en trygg fremtid for selskapet og våre ansatte, kjøper Bertel O. Steen Rogaland 51 posent av personbil- og varebilvirksomheten, sier daglig leder Åsulv Salte i Reime & Lode AS. – Vi er godt fornøyde med at Bertel O. Steen Rogaland og Reime & Lode sammen skal levere biler og tjenester til våre felles kunder. Reime & Lode er forhandler av Peugeot i dag og ser frem til også å representere Mercedes-Benz og Kia fremover, fortsetter han.

Bertel O. Steen Rogaland ble etablert i 1933 av Knut Hauge og Johan Kielland Holst under navnet Holst & Hauge. I 1965 kjøpte Bertel O. Steen 50 prosent av aksjene og i 1988 de resterende 50 prosent. I 2003 skiftet selskapet navn til Bertel O. Steen Rogaland AS.

Bertel O. Steen Rogaland har en sterk posisjon i Stavanger og Sandnes-området fra hovedanlegget på Forus. Gjennom eierposten i Reime & Lode sikres nå virksomheten god distribusjon og servicekapasitet for selskapets merker også i den sørlige delen av Rogaland, fra Klepp til Egersund.

– Regionen rundt Forus er stor og omlandet enda større. I tillegg er Jæren med sine kommuner, Klepp, Time og Hå i vekst og et interessant marked for oss, sier Eirik Lohne som er driftsdirektør i morselskapet Bertel O. Steen Detalj.

– Bertel O. Steen Rogaland og Reime & Lode har gjennom årene vært i dialog om et mulig partnerskap og vi ser mange oppsider ved kjøpet, fortsetter Lohne. – Tilgang til nye markeder, økt kapasitet i servicemarkedet og større slagkraft i regionen gir nye muligheter for begge parter, sier han.

Eventuelle spørsmål kan rettes til
Eirik Lohne, driftsdirektør Bertel O. Steen Detalj: eirik.lohne@bos.no / 908 32 647

Åsulv Salte, daglig leder i Reime & Lode AS: asulv.salte@reimeoglode.no / 906 94 344

Anlegget til Reime & Lode AS
Eirik Lohne er driftsdirektør i Bertel O. Steen Detalj. Han opplever Jæren som et svært interessant marked.
Daglig leder, Åsulv Salte i Reime & Lode AS ser frem til å samarbeide tett med Bertel O. Steen Rogaland.

Bertel O. Steen importerer bilmerkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Citroën, DS, Opel, smart®, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, Setra og Fuso til Norge. Hovedtyngden av salget skjer gjennom vår egeneide forhandlerkjede.

Konsernet eier også Snap Drive AS, en frittstående verkstedkjede med 27 verksteder lokalisert i de største byene i Norge samt bildelingstjenesten Otto som tilbyr delebiler i flere kommuner.

I Bertel O. Steen har vi satt oss et ambisiøst formål – «Vi bringer kundene og samfunnet fremover på en ansvarlig og enklere måte». Vi skal gjøre det mulig for folk å reise slik de vil, uten bekymringer. Bertel O. Steen er garantisten for kvalitet og trygghet. Vi bryr oss om hver eneste kunde, om samfunnet og om hverandre.

Følg pressemeldinger fra Bertel O. Steen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bertel O. Steen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Bertel O. Steen