Nytt album fra Superbarna!

Full jubel for nytt album fra Superbarna! (Foto: Hugo Lande)

“Det er kanskje jeg som blir statsminister!” synger Superbarna.

De er mer sprudlende, kule og engasjerende enn noen gang når de i dag slipper sin sjuende utgivelse, Statsminister. Her kommer sanger som barna vil kjenne seg igjen i!

En virkelig opptur er låta “Superkul Dude”, som er resultatet av et samarbeid mellom Superbarna og den kjente artisten Ravi - og sangen er virkelig superkul! Her har det entusiastiske uttrykket til både Ravi og Superbarna beholdt sin smittende sjarm.

HØR STATSMINISTER HER

Nok en gang kommer gjengen fra Gjerdrum med kvalitetsmusikk for barn.

Statsminister handler om det barn bryr seg om, og som engasjerer. Dagdrømmer, forelskelse, ferie, isprinsesse og sprudlende låtskriving er beskrivende for albumet. Her er virkelig morsomme duetter, fantastisk musikk og tekster.

Etter sitt første album i 2009 har Superbarna, i tillegg til Ravi, blant annet samarbeidet med artister som Alexander Rybak, Anita Skorgan, Knut Anders Sørum, Hanne Sørvåg, Lisa Børud og Sigmund Groven.

Gjennom mange konserter og mye god omtale, har mange blitt oppmerksomme på denne nye og flotte sangskatten. Sangene til Superbarna, gruppa med åtte barn, blir også mye brukt som låtvalg på skoler, i barnehager og kor rundt om i hele landet. Det var helt klart fortjent da de mottok Spellemannsprisen i 2017 for beste barnemusikk for albumet Hipp Hurra.

Full jubel for nytt album fra Superbarna! (Foto: Hugo Lande)

Duetter i «Hver gang vi møtes»2.3.2019 10:13:10 CETPressemelding

I kveld skal årets siste episode av «Hver gang vi møtes» markeres på spektakulært og rørende vis. Da er det endelig duket for duettene, og musikken fra kvelden kan du høre allerede nå. I forrige episode av «Hver gang vi møtes» var Lars Bremnes den siste av årets syv artister som ble hyllet med sin egen dag. Det betyr samtidig at den åttende sesongen av suksesserien går mot slutten, men det skjer ikke før duettene er sunget i kveld! Den åttende sesongen av TV2s «Hver gang vi møtes» finner sted på Vestre Kjærnes gård utenfor Moss, og i år er det Elisabeth Andreassen, Trine Rein, Maria Haukaas Mittet, Sol Heilo, Tom Mathisen, Lars Bremnes og Petter «Katastrofe» Kristiansen som byr seere og lyttere inn på uforglemmelige musikalske øyeblikk, historier, hygge og moro. Det offisielle «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet er ute nå! Musikken fra kveldens episode kan du høre her. Dette er årets duetter: • Maria, Elisabeth, Sol og Trine - «Jolene» • Lars og Sol - «Aldri over» • Petter, Trine o

Lars Bremnes dag i «Hver gang vi møtes»23.2.2019 11:25:28 CETPressemelding

I sesongens nest siste episode av «Hver gang vi møtes» har turen kommet til herlige Lars Bremnes. Musikken fra kveldens episode kan du høre allerede nå! Den åttende utgaven av TV2s suksessprogram går snart mot slutten for denne gang, men ikke før Lars Bremnes har fått sin hyllest! Det får du være med og oppleve i kveld med en flust av hjertevarmende øyeblikk. – «Hver gang vi møtes» er et program som setter låtskrivning og sang på agendaen og jeg får tilbringe tid med dyktige og hyggelige kollegaer som jeg kan ta lærdom av, sa han i forkant av innspillingen. Tekstforfatter, låtskriver og visesanger Lars Bremnes har ledet eget band siden 1991. I tillegg til å synge spiller han gitar og saksofon. I 1994 kom bandets første album ut med tittelen «Stjernesukkertøy». Lars Bremnes Band ble nominert til Spellemannsprisen samme år for albumet. Låter som «Fiolinan» og «Å kunne æ skrive» har gitt Lars Bremnes et stort navn. For albumet «Hjertekapteinen» vant han Spellemannsprisen i 2006 i kategori

Sol Heilos dag i «Hver gang vi møtes»16.2.2019 11:20:13 CETPressemelding

I går kom endelig det offisielle «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet, og i kveld er det duket for Sol Heilos dag. Musikken fra kveldens episode kan du høre allerede nå! – Unni Wilhelmsen, som er min venninne og har vært med i «Hver gang vi møtes» tidligere, sa til meg: «Dette MÅ du si ja til.» Og da ble det ja! Jeg elsker utfordringer. Å få møte så flotte artister med ulike sjangre og tolke deres låter blir både utfordrende og blir garantert veldig gøy. Det sa Sol Heilo i forkant av innspillingen til årets sesong av «Hver gang vi møtes». I kveld er det hennes tur til å bli hyllet, og vi sier som Sol selv: dette blir garantert veldig gøy! Sol Heilo er komponist, artist, musiker, musikkprodusent, arrangør, designer og kostymedesigner. Sol har gjort internasjonal karriere med bandet Katzenjammer og spilt for fulle konsertarenaer og viktigste festivalene rundt i Europa. Sol Heilo er multiinstrumentalist og arbeider innen flere musikksjangre. Hun er musikkprodusent, og i tillegg til å l

Det store «Hver gang vi møtes»-albumet er ute nå15.2.2019 14:05:52 CETPressemelding

Det offisielle «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet inneholder 24 høydepunkter fra årets sesong av suksesserien. Den åttende sesongen av TV2s «Hver gang vi møtes» finner sted på Vestre Kjærnes gård utenfor Moss, og i år er det Elisabeth Andreassen, Trine Rein, Maria Haukaas Mittet, Sol Heilo, Tom Mathisen, Lars Bremnes og Petter «Katastrofe» Kristiansen som byr seere og lyttere inn på uforglemmelige musikalske øyeblikk, historier, hygge og moro. Og i dag kan du endelig høre det store «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet! Her finnes 24 minneverdige låter fra årets sesong, som blant annet inkluderer Bettans cover av «When Heroes Are Made», Sol Heilos versjon av «Hold On Be Strong», og ikke minst Petter Katastrofes nytolkning av «La det swinge». Albumet gis ut på Grappa Musikkforlag og er tilgjengelig der du kjøper og hører musikk nå. «Hver gang vi møtes» produseres av TV2 og Mastiff.

Tom Mathisens dag i «Hver gang vi møtes»9.2.2019 16:35:39 CETPressemelding

Gjør deg klar, for i kveld er det duket for fest i regi av alles kjære Tom Mathisen i «Hver gang vi møtes». Hør musikken i kveldens episode allerede nå! – Jeg takket ja til å være med i «Hver gang vi møtes» fordi dette er et tv-konsept som fremmer artistenes virke og jeg som jeg som musiker kan stå for. Som komiker kommer jeg vel ikke unna å bruke humor når jeg fremfører versjoner av de andre artistenes låter. Vi har allerede vært vitne til mange festlige og fine øyeblikk med Tom Mathisen i årets sesong. Med andre ord har du mye godt i vente i kveldens episode, og gjengen har plukket kremen av klassikere fra Mathisens karriere på det som er hans dag! Komiker, musiker og skuespiller Tom Mathisen var i perioden 1977 til 1984 medlem av den kjente komigruppen Prima Vera med Jahn Teigen og Herodes Falsk. Prima Vera ble kjent for å parodiere kjente artisters melodier med fjollete og sarkastiske tekster på norsk. Gruppen mottok hedersprisen under Komiprisen 2014. Mathisen og Falsk dannet en e