Ny langsiktig avtale med Thon Hotels

NFF og Thon Hotels har vært samarbeidspartnere i 10 år. Nå er ny avtale signert med både NFF og SKF.

Thon Hotels har vært samarbeidspartner med Norges Fotballforbund siden 2008 og bidratt inn mot alle deler av norsk fotball. Både A-landslagene og de aldersbestemte landslagene benytter Thon Hotels, og Thon Hotels sitt cupsponsorat går i 2018 inn i sitt sjette år.

Nå er en ny og langsiktig samarbeidsavtale signert mellom partene.

- Thon Hotels har vært en fantastisk samarbeidspartner som har bidratt på en fantastisk måte inn mot både toppen og bredden av norsk fotball. De har et bredt spekter av hotelltjenester over hele Norge og med omfanget av norsk fotballs aktiviteter, så er Thon Hotels en verdifull og viktig samarbeidspartner for NFF, sier generalsekretær Pål Bjerketvedt i NFF.

- Thon Hotels er glad for at vi har blitt enig med NFF om en forlengelse av vår avtale med norsk fotball. Vi er opptatt av mest mulig aktivitet rundt om i hele landet. Og denne avtalen speiler dette. Vi har valgt å ha et ekstra fokus på Toppserien for kvinner og jentefotballen og har derfor også signert en avtale med Serieforeningen for kvinnefotball. Vi ønsker å være en sterk bidragsyter til den totale fotballaktiviteten i norsk fotball, sier konserndirektør Morten Thorvaldsen i Thon Hotels.

Samarbeidsavtalen med SKF gir Toppserieklubbene overnatting til alle bortekampene i Toppserien årlig. Thon Hotels var også en sentral del av jenteløftet for noen år tilbake, og denne avtalen viser at de fortsatt har et engasjement for og en tro på toppfotballproduktet på kvinnesiden.

- Samarbeidsavtalen med Thon Hotels gjør at spillerne får en bedre tilrettelagt og mer profesjonell inngang til bortekampene. Dette er helt i tråd med de strategiske grepene vi ønsker å gjøre, og derfor betyr dette mye for Toppserieklubbene. Samtidig føyer avtalen seg inn i rekken av flere gode samarbeidsavtaler som er signert den siste tiden. Vi er glade for at mange nå ser potensialet i toppfotballen på kvinnesiden, sier daglig leder i Serieforeningen for kvinnefotball, Hege Jørgensen.

21 02 93 00https://www.fotball.no

Følg pressemeldinger fra Norges Fotballforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Fotballforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Fotballforbund

Kronikk: Fotballklubbenes grønne mulighet6.3.2024 10:50:38 CET | Pressemelding

Til redaksjonen, Her er en kronikk fra fotballpresident Lise Klaveness + bilde til fritt bruk for redaksjonen. Fotballklubbenes grønne mulighet Norske kunstgressbaner bidrar til fantastisk aktivitet, men også til store utslipp av mikroplast i naturen. Heldigvis har det kommet en løsning for norske klubber – og en gyllen mulighet for trenerne. Lise Klaveness, president i Norges Fotballforbund En lang vinter går mot vår. Sikre tegn er mindre snø og mer synlig gummigranulat – disse små sorte kulene som har vært helt avgjørende for kunstgresseventyret i Norge, aktivitetstilbud og sosiale felleskap for nesten 350 000 spillere – året rundt. Slagsiden av eventyret er naturligvis miljøaspektet. Kunstgressbaner står for det nest største landbaserte utslippet av mikroplast i naturen. Problemet er at gummikulene i for stor grad fortsatt havner på avveie. Alle som har vært på en kunstgressbane vet hvor enkelt de svarte kulene lurer seg inn i hjemmet. Hvert år er det estimert at 1500 tonn mikroplas