Nå kommer ferieboksene til Norge
I mai lanserer Coca-Cola nye bokser i Norge – som er smalere, høyere og freshere.
– Vi gleder oss til å introdusere de nye boksene som er litt mer moderne i formen. I Norge har vi hatt de samme boksene i mange år, så vi tror folk vil like disse nye, elegante variantene. Fra andre markeder vet vi at mange foretrekker smale bokser, forteller Karen Huffmann, Country Manager for Coca-Cola Norge.
Mindre boks – ny design
Boksene kommer i to størrelser. Den ene er en mindre variant på 250 ml, mens den andre inneholder 330 ml, like mye som de originale boksene.
– Mindre bokser er et godt alternativ når man er på farten. Velger du en boks med Coca-Cola classic på 250 ml, inneholder den 105 kalorier, og mengden tilsvarer størrelsen på et glass. Coca-Cola zero sugar kom med ny smak i februar, og denne varianten er helt uten sukker og kalorier uansett størrelse, forklarer Huffman.
På samme måte som fasongen, har også designet blitt nytt:
– Det er ny design i tråd med vår globale «One brand strategi», der den ikoniske rødfargen til Coca-Cola classic er mer gjennomgående på alle cola-variantene, avslutter Huffmann.
Ulike valgmuligheter
Boksene som er 330 ml skal selges i dagligvareforretninger, mens de minste boksene på 250 ml først og fremst vil selges i kiosker og andre utsalgsteder der man kjøper drikke på farten. De tradisjonelle boksene, som har vært på det norske markedet i mange år, vil heretter kun selges som flerpakning.
Utover nye bokser vil det også komme en helt ny flaskestørrelse kun for Coca-Cola zero sugar, på 1,75 liter. Den nye flasken er et godt alternativ hvis man er mange rundt middagsbordet, og vil erstatte single 1,5 liters flasker med Coca-Cola zero sugar. Flaskene på 1,5 liter vil fortsatt være tilgjengelig som multipack.
Nøkkelord
Bilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom