Nå blir det mindre sukker i Coca-Cola life
Mange års arbeid bak Coca-Cola life
Nye Coca-Cola life – som reduserer sukkerandelen gjennom søtning med naturlig Stevia-ekstrakt – er del av en utvikling der folk flest ønsker at god drikke skal ha færrest mulig kalorier.
Etter å ha jobbet med utviklingen siden 2009, kom den første Coca-Cola varianten med Stevia-ekstrakt til Norge i fjor. Bruken av det naturlige Stevia-ekstraktet gjorde at mengden sukker og kalorier var redusert med en tredjedel. Ved å fortsette utviklingsarbeidet er sukkerinnholdet nå enda mindre, samtidig er den gode smaken beholdt.
Den nye varianten av Coca-Cola life vil komme ut i butikkene i mai, og inneholde 45 % mindre sukker og kalorier enn sukkerholdige coladrikker.
– Vi går aldri på kompromiss med smaken, og det er krevende å utvikle produkter med færre kalorier som smaker godt. Derfor er vi fornøyde med at innovasjonsarbeidet vårt har gjort det mulig å redusere sukkerinnholdet ytterligere, samtidig som den nye oppskriften gjør det veldig bra på våre smakstester, sier Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.
Sterk trend
Produkter med lite eller null sukker vokser i popularitet, og nå har over 42 % av Coca-Cola sine produkter i Norge færre eller ingen kalorier. Det finnes fire ulike Coca-Cola varianter; den nye utgaven av Coca-Cola life blir et enda tydeligere alternativ midt mellom originalen og de to sukkerfrie alternativene.
– Framover vil vi tilby folk enda flere valgmuligheter. Det kommer vi både til å gjøre ved å introdusere helt nye produkter, og reformulere eksisterende varianter, slik vi nå gjør med Coca-Cola life. Å øke oppmerksomheten rundt drikkene som har færre eller ingen kalorier er også viktig, i tillegg til å ha god merking, sier Stein Rømmerud, administrerende direktør i Coca-Cola Enterprises Norge.
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comPer HynneKommunikasjonsdirektør
Tel:+47 951 36 322phynne@cokecce.comBilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom