Monster lanserer energidrikk med Valentino Rossi
Valentino Rossi er en legende innenfor motorsport, med over hundre seiere og ni verdensmesterskap. Utover et rått talent på banen er han også kjent for å ha humor og skape spesielle øyeblikk for sine fans før og etter løp. Gjennom samarbeidet med Monster Beverages har Rossi vært med på å utvikle en helt spesiell energidrikk, som nå blir tilgjengelig for norske motorsportfans.
– Monster har en tradisjon for å støtte opp om motorsport, og for oss er en egen energidrikk den beste måten å hedre en av verdens beste kjørere, sier Karoline Dahr, Porteføljeansvarlig for Monster hos Coca-Cola Enterprises Norge.
Kallenavnet til Rossi, «The Doctor», er også navnet på den nye energidrikken med sitrussmak. I tillegg vil boksens ikoniske design, den gule bakgrunnen med måne og sol, være lett gjenkjennelig for de som følger sporten. Både fargene og symbolene er en gjenganger på utstyret Valentino Rossi bruker når han konkurrerer.
Flere valgmuligheter
“The Doctor” er en kullsyrebasert drikk med smak av appelsin og sitron, og blir det nyeste tilskuddet til Monster i Norge. Å bredde porteføljen er et viktig fokusområde for drikkevareprodusenten.
– Vi jobber hele tiden med innovasjon og utvikling av nye energidrikker. For oss er det viktig å tilby et bredt spekter av produkter, slik at hver enkelt finner den varianten som passer for dem. «The Doctor» har en veldig god smak, og vi har stor tro på at den vil bli et populært medlem i Monsterfamilien, avslutter Karoline Dahr.
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comBilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom