Coca-Cola kommer med nyheter uten tilsatt sukker

(Lørenskog, 30. april) Coca-Cola benytter dagligvarebransjens lanseringsvindu i mai til å introdusere ferskensmak på suksessen Coca-Cola Uten Sukker, ny forbedret smak på Fanta Appelsin no sugar added – og et gjensyn med klassikeren Fanta Shokata, også den uten sukker.

Mai er lanseringsmåned i dagligvarebransjen. Når Coca-Cola slipper sine nyheter, er fokus det samme som ved foregående lanseringer: Spennende smaker uten tilsatt sukker.

Coca-Cola med ferskensmak

En av nyhetene er at Coca-Cola Uten Sukker nå kommer med smak av fersken.

- Coca-Cola Uten Sukker er den raskest voksende sukkerfrie brusen i Norge, i fjor var veksten på 18 prosent, og vi er glade for å introdusere den med en ny smak av fersken. Vi vet at smaksvarianter av Coca-Cola gjør det bra og skaper stort engasjement hos forbrukere, så vi vil fortsette å bygge på den trenden. I tillegg liker mange nordmenn ferskensmak, blant annet på iste, så vi tror kombinasjonen av den kjente Coca-Cola smaken og et hint av fersken kommer til å falle i smak. Denne lanseringen er nok et eksempel på vår strategi om å tilby stadig flere smaker og alternativer uten sukker, sier Johanna Kosanovic, markedssjef i The Coca-Cola Company Norge.

«Coca-Cola Uten Sukker Peach» kommer som 500 ml, og erstatter Coca-Cola Uten Sukker Raspberry.

Fanta Appelsin No Sugar added

En annen nyhet er «Fanta Appelsin No Sugar added», som erstatter Fanta Appelsin zero.

– Kombinasjonen av mer fruktjuice og en ny og forbedret smak gjør dette til en av de mest spennende lanseringene fra Fanta på lang tid. Vi har optimalisert oppskriften, blant annet med 7 % fruktjuice, noe vi tror vil bli godt mottatt, fortsetter Johanna Kosanovic.

Fanta Appelsin No Sugar added kommer på markedet i to størrelser, henholdsvis som 500ml og 1500ml.

Klassikeren Fanta Shokata uten sukker er endelig tilbake

En nyhet mange kommer til å sette pris på er relanseringen av retroklassikeren Fanta Shokata. Etter mange års fravær er den endelig tilbake i Norge, nå i sukkerfri variant. For de som ikke allerede har opplevd Fanta Shokata, kan det nevnes at den smaker av hylleblomst og sitron.

– Dette tror vi blir et hyggelig gjensyn for de mange som husker Fanta Shokata. Vi får fortsatt meldinger på Facebook om denne Fanta-varianten, og da er det ekstra hyggelig å kunne gi folk et nytt møte med den gode Shokata-smaken – og nå helt uten sukker, avslutter markedssjef Johanna Kosanovic i The Coca-Cola Company Norge.

Fanta Shokata erstatter Fanta Strawberry & Kiwi uten sukker, og kommer som 500 ml.

I tillegg til ovenstående nyheter, lanserer også Coca-Cola nå sin egen energidrikk i Norge – Coca-Cola Energy. Les mer om dette her.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Frida Keane, kommunikasjonssjef

keane@coca-cola.com

Mob: +46 72 1470240

Presserom med bilder og relaterte dokumenter:

Om Coca-Cola Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge, TAB X-tra®, Glaceau Smartwater®, bonaqua®, Adez®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, CHAQWA®. Coca-Cola European Partners Norge har rundt 600 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har i overkant av 10 ansatte. Se www.coca-cola.no for mer informasjon.