Coca-Cola kommer med nyheter uten tilsatt sukker
Mai er lanseringsmåned i dagligvarebransjen. Når Coca-Cola slipper sine nyheter, er fokus det samme som ved foregående lanseringer: Spennende smaker uten tilsatt sukker.
Coca-Cola med ferskensmak
En av nyhetene er at Coca-Cola Uten Sukker nå kommer med smak av fersken.
- Coca-Cola Uten Sukker er den raskest voksende sukkerfrie brusen i Norge, i fjor var veksten på 18 prosent, og vi er glade for å introdusere den med en ny smak av fersken. Vi vet at smaksvarianter av Coca-Cola gjør det bra og skaper stort engasjement hos forbrukere, så vi vil fortsette å bygge på den trenden. I tillegg liker mange nordmenn ferskensmak, blant annet på iste, så vi tror kombinasjonen av den kjente Coca-Cola smaken og et hint av fersken kommer til å falle i smak. Denne lanseringen er nok et eksempel på vår strategi om å tilby stadig flere smaker og alternativer uten sukker, sier Johanna Kosanovic, markedssjef i The Coca-Cola Company Norge.
«Coca-Cola Uten Sukker Peach» kommer som 500 ml, og erstatter Coca-Cola Uten Sukker Raspberry.
Fanta Appelsin No Sugar added
En annen nyhet er «Fanta Appelsin No Sugar added», som erstatter Fanta Appelsin zero.
– Kombinasjonen av mer fruktjuice og en ny og forbedret smak gjør dette til en av de mest spennende lanseringene fra Fanta på lang tid. Vi har optimalisert oppskriften, blant annet med 7 % fruktjuice, noe vi tror vil bli godt mottatt, fortsetter Johanna Kosanovic.
Fanta Appelsin No Sugar added kommer på markedet i to størrelser, henholdsvis som 500ml og 1500ml.
Klassikeren Fanta Shokata uten sukker er endelig tilbake
En nyhet mange kommer til å sette pris på er relanseringen av retroklassikeren Fanta Shokata. Etter mange års fravær er den endelig tilbake i Norge, nå i sukkerfri variant. For de som ikke allerede har opplevd Fanta Shokata, kan det nevnes at den smaker av hylleblomst og sitron.
– Dette tror vi blir et hyggelig gjensyn for de mange som husker Fanta Shokata. Vi får fortsatt meldinger på Facebook om denne Fanta-varianten, og da er det ekstra hyggelig å kunne gi folk et nytt møte med den gode Shokata-smaken – og nå helt uten sukker, avslutter markedssjef Johanna Kosanovic i The Coca-Cola Company Norge.
Fanta Shokata erstatter Fanta Strawberry & Kiwi uten sukker, og kommer som 500 ml.
I tillegg til ovenstående nyheter, lanserer også Coca-Cola nå sin egen energidrikk i Norge – Coca-Cola Energy. Les mer om dette her.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Frida Keane, kommunikasjonssjef
Mob: +46 72 1470240
Presserom med bilder og relaterte dokumenter:
https://kommunikasjon.ntb.no/presserom/coca-cola
Nøkkelord
Bilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge, TAB X-tra®, Glaceau Smartwater®, bonaqua®, Adez®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, CHAQWA®. Coca-Cola European Partners Norge har rundt 600 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har i overkant av 10 ansatte. Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom