Coca-Cola European Partners Norge

Coca-Cola fortsetter sin sukkerfrie reise - Lanserer kun nyheter uten sukker

Del

Tidligere i år skrev Coca-Cola under en bransjeavtale om å redusere nordmenns sukkerinntak frem mot 2020. Nå lanserer de tre nye drikker for det norske markedet. Fellesnevneren er at nyhetene er helt uten sukker, kombinert med spennende smaker. Nordmenn blir samtidig de første i verden som får muligheten til å nyte en sukkerfri Urge.

– Sammen med mat- og drikkebransjen skal vi bidra til at nordmenn får i seg mindre sukker. Vårt mål er å få flere til å velge sukkerfri drikke, og da er smaken det viktigste. Derfor lanserer vi tre nye drikker som smaker godt, samtidig som de er sukkerfrie. Vi håper det bidrar til at flere finner en favoritt uten sukker som passer for dem, sier Karen Huffman, Country Director for Coca-Cola Norge.

Nesten halvparten av all brus som selges i Norge er nå sukkerfri.

– Vårt raskest voksende produkt er sukkerfrie Coca-Cola zero sugar, og det er ingen tvil om at mange forbrukere nå tar bevisste valg foran butikkhyllen. Bransjetall fra Nielsen viser at sukkerfri brus hittil i år vokser med 6,8 %, og nå står for 48,8 % av brusvolumet her i landet, fortsetter Huffman.

Verdenspremiere på Urge uten sukker

I september blir det for første gang mulig å drikke en sukkerfri Urge – og den har Coca-Cola utviklet eksklusivt for Norge. «Urge uten sukker» er en kalorifri variant av den populære 90-tallsdrikken som har et hengivent og ungdommelig publikum her til lands.

 – Urge er en morsom drikk som vokser i rekordfart, blant annet etter at det tidligere i år også ble mulig å få Urge på boks. De som drikker Urge er usedvanlig lojale, og vi har registrert det har vært etterspørsel etter en sukkerfri variant. Derfor har Coca-Cola utviklet nettopp dette, fremdeles med den gode søtsyrlige smaken – og dette skjer helt spesielt for det norske markedet. Det er ikke hverdagskost med eksklusive Norges-lanseringer, så vi ser spent frem mot mottakelsen, sier Karen Huffman.

Ta feriesmaken hjem med nye Fanta solbær zero sugar

Den andre nyheten i september er «Fanta solbær zero sugar». Smaken minner om solbærsaft, som nordmenn er godt kjent med – men med forfriskende bobler, og uten sukker.

– Vi er mange som har stått foran butikkhyllene på ferie, og sett på alle de spennende Fanta-variantene som vi ikke har her hjemme. Derfor er det morsomt å kunne lansere en ny, spennende Fanta med solbærsmak. Den nye varianten har også et nytt flaskedesign, som vi ser har gjort det knallsterkt i andre land, forteller Karen Huffman i Coca-Cola Norge.

Coca-Cola zero sugar lemon – “the perfect serve”

Sist, men ikke minst, kommer selskapet i september med en ny variant av sukkerfrie Coca-Cola zero sugar – denne gang med et hint av sitron.

– Nye «Coca-Cola zero sugar lemon» er nok et eksempel på hvordan vi jobber med å lansere knallgode, sukkerfrie alternativer. Vi ser en tydelig verdivekst hos den vanlige «Coca-Cola zero sugar», ikke minst etter at den ble relansert i januar. Og nå kommer en variant med et hint av sitron, sier Huffman.

– Smaken er basert på det vi kaller «Perfect serve» av en Coca-Cola, der sitron og isbiter er med på å bygge den perfekte smaksopplevelsen. Nå har vi gjort klar denne smaken på flaske, det er bare å tilsette isbiter – og nyte, avslutter Karen Huffman, Country Director i Coca-Cola Norge.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Dokumenter

Om Coca-Cola European Partners Norge

Coca-Cola European Partners Norge
Coca-Cola European Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog

+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no

Om Coca-Cola European Partners Norge og Coca-Cola Company Norge

The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Coca-Cola European Partners Norge distribuerer også produktene til Monster Beverages. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola, Coca-Cola zero, Coca-Cola life, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Nestea, Minute Maid, Burn, Kuli, CHAQWA, Burn og Monster. Coca-Cola European Partners Norge har rundt 750 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har 10 ansatte. Se www.coca-cola.no for mer informasjon.  

Følg saker fra Coca-Cola European Partners Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola European Partners Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Coca-Cola European Partners Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom