Årets andre album fra Ketil Bjørnstad er ute nå

I dag er Ketil Bjørnstads The World I Used To Know ute i flere format, inkludert en eksklusiv 5 CDers boks som en del av hans 50-årsjubileum. Foto: Anders Valde

Feiringen av Ketil Bjørnstads 50-årsjubileum som artist fortsetter i dag, blant annet med slippet av boksen The World I Used To Know.

Våren 2018 innså Ketil Bjørnstad at det bare var et knapt år igjen før det hadde gått 50 år siden han debuterte som pianist med Filharmonien i Universitetets Aula den 10. januar 1969. På den dagen i år begynte da markeringen av det som er Bjørnstad-året 2019 med en lekker ny-utgivelse av Rainbow Sessions. Nå fortsetter feiringen for fullt.

The World I Used To Know er ute i dag på Grappa Musikkforlag, og er innspilt i verdens mest kjente studio - Abbey Road i London, nærmere bestemt i Studio Two der blant annet The Beatles spilte inn sitt materiale. Albumet slippes ikke bare på CD, vinyl, og digitalt, men også som en storslått boks som består av fem CDer. Alle disse inneholder innspillingene fra Abbey Road, men boksen inneholder i tillegg tre CDer med musikk fra hele hans karriere med ulike gjestevokalister, og ikke minst ytterligere én ny plate som er spilt inn i Rainbow Studio her i Oslo.

Hør The World I Used To Know her!

Søndag står dessuten Bjørnstad for åpningskonserten i Operaen under Oslo Jazzfestival - eller, konsertene er kanskje mer korrekt, ettersom det blir to av dem. Begge disse er nå utsolgt.

I tillegg er Bjørnstad aktuell med femte bind i serien «Verden som var min» med Tyvetallet, som kom 2. august på Aschehoug Forlag.

Foto: Anders Valde
Foto: Anders Valde
Albumcover for boksen.
Albumcover for CD og vinyl.

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Følg pressemeldinger fra Grappa Musikkforlag AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Grappa Musikkforlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Grappa Musikkforlag AS