30 produkter fra Coca-Cola og Monster forsvinner fra Rema

Rema 1000 har sagt at de kun ønsker to produkter fra Coca-Cola i sine butikker, for å kunne rendyrke deres nye bestevennstrategi. Det betyr at nesten alle drikkene til Coca-Cola og hele porteføljen til Monster kastes ut av Rema sine butikker i slutten av januar.

Blant merkevarene som kastes ut av hyllene til Rema 1000 finnes både Monster, som er det raskest voksende energidrikkmerket i Norge, og Fanta - som er verdens mest solgte appelsinbrus. Totalt vil 30 produkter fra Coca-Cola og Monster forsvinne fra Rema 1000 sine butikker innen kort tid.

Rema takket nei til tilbud fra Coca-Cola

Allerede før 2017-forhandlingene startet hadde Rema 1000 valgt en såkalt bestevenn innenfor drikkevarekategorien. Rema takket derfor nei til et tilbud fra Coca-Cola som omfatter et bredt utvalg av brus og energidrikk med forbedrede betingelser. Etter høstens forhandlinger ble det klart at Rema 1000 kun ønsket å føre de to bestselgerne Coca-Cola og Coca-Cola zero.

– Mot slutten av januar forsvinner 30 av våre produkter ut av Rema 1000. Vi har strukket oss så langt vi kan underveis i forhandlingene, men på grunn av deres nye bestevennstrategi var ikke Rema 1000 interessert i våre forslag til samarbeid, sier kommunikasjonsdirektør Per Hynne.

Disse produktene forsvinner fra Rema 1000

Brus - 10 produkter + ulike pakninger:
Urge, Coca-Cola light, Coca-Cola life, Sprite, Sprite zero, Tab x-Tra, Fanta orange, Fanta orange zero, Fanta exotic, Fanta pineapple citrus, Coca-Cola og Coca-Cola zero på glass og boks

Energidrikk – 10 produkter:
Monster Energy, Monster Absolutely Zero, Monster Assault, Monster Rehab, Monster Rossi, Burn, Burn Zero, Burn Apple Kiwi, Burn lemon Ice, Burn Passion Punch

Vann – 7 produkter:
Bonaqua eple, Bonaqua kiwi jordbær, Bonaqua fersken aloe vera, Bonaqua pære melisse, Bonaqua mango te, Bonaqua Frukti bringebær sitron, Bonaqua Frukti appelsin mango

Iste og sportsdrikk – 3 produkter:
Nestea fersken, Nestea white peach, Powerade