30 produkter fra Coca-Cola og Monster forsvinner fra Rema
Blant merkevarene som kastes ut av hyllene til Rema 1000 finnes både Monster, som er det raskest voksende energidrikkmerket i Norge, og Fanta - som er verdens mest solgte appelsinbrus. Totalt vil 30 produkter fra Coca-Cola og Monster forsvinne fra Rema 1000 sine butikker innen kort tid.
Rema takket nei til tilbud fra Coca-Cola
Allerede før 2017-forhandlingene startet hadde Rema 1000 valgt en såkalt bestevenn innenfor drikkevarekategorien. Rema takket derfor nei til et tilbud fra Coca-Cola som omfatter et bredt utvalg av brus og energidrikk med forbedrede betingelser. Etter høstens forhandlinger ble det klart at Rema 1000 kun ønsket å føre de to bestselgerne Coca-Cola og Coca-Cola zero.
– Mot slutten av januar forsvinner 30 av våre produkter ut av Rema 1000. Vi har strukket oss så langt vi kan underveis i forhandlingene, men på grunn av deres nye bestevennstrategi var ikke Rema 1000 interessert i våre forslag til samarbeid, sier kommunikasjonsdirektør Per Hynne.
Disse produktene forsvinner fra Rema 1000
Brus - 10 produkter + ulike pakninger:
Urge, Coca-Cola light, Coca-Cola life, Sprite, Sprite zero, Tab x-Tra, Fanta orange, Fanta orange zero, Fanta exotic, Fanta pineapple citrus, Coca-Cola og Coca-Cola zero på glass og boks
Energidrikk – 10 produkter:
Monster Energy, Monster Absolutely Zero, Monster Assault, Monster Rehab, Monster Rossi, Burn, Burn Zero, Burn Apple Kiwi, Burn lemon Ice, Burn Passion Punch
Vann – 7 produkter:
Bonaqua eple, Bonaqua kiwi jordbær, Bonaqua fersken aloe vera, Bonaqua pære melisse, Bonaqua mango te, Bonaqua Frukti bringebær sitron, Bonaqua Frukti appelsin mango
Iste og sportsdrikk – 3 produkter:
Nestea fersken, Nestea white peach, Powerade
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comPer HynneKommunikasjonsdirektør
Tel:+47 951 36 322phynne@cokecce.comBilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom