Norges største påskejakt på kartong er i gang

Vi forventer at over 100 000 nordmenn vil engasjere seg i påskejakten i år, sier Pål Rasmussen, melkesjef for Q-Meieriene. Flere tusen har allerede startet.

Dette melder Q-Meierienes melkesjef om som i år her sørget for at du kan reise til mange kjente landemerker i Norge.

Vi i Q-Meieriene viderefører tradisjonen med påskeeggjakt på melkekartongene, og mange er allerede i gang, sier den entusiastiske melkesjefen i Q-Meieriene som allerede har kommet i påskemodus.

Q-Meieriene forventer nå at over 100 000 nordmenn engasjerer seg i årets påskejakt, og vil lete etter eggene som han har gjemt rundt om på Q-melkekartongen i en detaljrik myldretegning. Nå håper han å kunne engasjere og begeistre deltakere rundt påskefrokost-bord, på kryss og tvers i Norge.

I år kan du også få testet geografikunnskapene dine. Vi har nemlig tegnet inn 41 kjente landemerker fra hele Norge, sier en fornøyd melkesjef og legger til at når du har funnet de fire eggene, og bokstaven i hvert egg, så skal du kunne finne løsningsordet.

Du deltar i konkurransen ved å skanne QR-koden på kartongen og dele løsningsordet med oss der, oppfordrer Rasmussen.

PåskeQuiz med 500 spørsmål
I år er det over 500 spørsmål som venter på melkedrikkere over hele landet og som folk vil kunne få bryne seg på. En endring som er gjort er basert på ønsker fra Quiz-klare nordmenn om å ha få en påskejakt som gikk på tid.

Forbrukerdrevet som vi er lytter vi selvsagt til hva folk ønsker seg, så i år finner du også en mer chill påskejakt enn vanlig, i tillegg til den som går på tid, beroliger melkesjefen. Men det betyr ikke at jakten ikke vil by på spennende utfordringer.

I år finner du også ulike bonusoppgaver på kartongen. Her kan melkedrikkerne få lete etter kjente landemerker i sitt fylke, eller se hvor mange landemerker de finner i myldretegningen.

– Men det skal også være litt vanskelig å finne eggene, så vi har prøvd å gjemme de godt for å oppfordre til godt samarbeid i familien eller med venner, sier Rasmussen og legger til at eggene gjemt ulikt på de melkeslagene.

Forventer nye rekorder
Påsken 2023 var det over 100.000 som sendte inn løsning på quiz’en vår. Målet er selvsagt å slå den rekorden i år, sier Rasmussen.

Han kan bekrefte at er alltid stort engasjement rundt frokostbordet for å finne eggene og at det for mange er en årlig tradisjon som samler familien.

Alle som deltar er med i trekningen av premie, samt de tre beste poengsummene, av totalt 20 hengekøyer. Vi trekker vinnere underveis fram til påske. De tre beste vil vi kåre den 2 april, sier en spent og Quiz-klar påskegeneral.

Over 100 000 tar påskequiz'en via melkekartongen
Påskemelken er her!
Over 100 000 kommer til å ta påskequiz'en rundt matbordet
Påskejakten med Q er i gang!
Melkesjef Pål Rasmussen med påskemelk i påskejakt-premien