Nyheter fra Q-Meieriene og Skyr

I Q er forbruker sjefen!
Vår oppgave i Q-Meieriene er å begeistre forbruker gjennom å bidra til mangfold i meierihyllen. Gjennom åpen dialogen med forbruker får vi god innsikt og kjennskap til hvilke behov og ønsker forbrukerne våre har. Derfor kommer vi nå med flere spennende nyheter fra Q og Skyr.

Lilla revolusjon – en helt vanlig lettmelk som er god for magen
Q-Meieriene lanserer i februar et nytt melkeslag. Dette er en helt vanlig lettmelk, som er tilsatt vitamin D og gode melkesyrebakterier.
Vi i Q vet at mange forbrukere er opptatt av å få tilført gode bakterier gjennom kosten, men ikke alle liker syrnede produkter.  I Q lytter vi til forbrukerne og derfor lanserer vi nå Lettmelk 0,5% fett God for magen. Q-Meieriene lanserer derfor i februar et nytt melkeslag. Dette er tilsynelatende helt vanlig lettmelk, men som er god for magen og tilsatt gode melkesyrebakterier.

Q Min Musli – Vanilje og Skogsbær
Nyhet! Q Min Müsli Yoghurt – mindre sukker, mer krønsj! Endelig kommer Q med en müsli-variant i yoghurthyllen igjen, den er i butikkhyllen fra 19.februar!  Q Min Müsli Yoghurt er en smakfull yoghurt med crunchy müsli i lokket. Sammen med Q-fansen har vi funnet de beste kombinasjonene av Q yoghurt og müsli med en skikkelig god krønsj! I vanilje yoghurten er det deilig god müsli med jordbær og kokos og i skogsbær så er det en fantastisk müsli med tranbær og solsikkefrø. Yoghurten er vår orginale Q yoghurt med 30% mindre sukker som er fantastisk på smak og har en fløyelsmyk konsistens. Q Yoghurt er laktoseredusert.

Skyr Bringebær og lakris
Nyhet! Din Skyr® med smak av Bringebær & Lakris kommer i butikk 19. februar. Dette er en spennende og unik smakskombinasjon med iøyenfallende design skaper stor interesse for prøving. Din Skyr® er en limited edition som byttes ut én gang i året, der vi jobber med smaker som er foreslått og stemt frem av forbrukerne. Bringebær & Lakris er en svært etterspurt smak, som alltid har kommet på topplisten over de mest ønskede limited edtion smakene. Vi har jobbet med denne smaken over mange år, men det var først i år at denne kombinasjonen ble smaksvinneren i eksterne smakstester. Skyr er et ypperlig valg enten du skal på trening, har vært på trening, på fjelltur, eller bare nyte hjemme!

Q Crème Fraîche Lett 17 % (Laktoseredusert)
Nå lanserer vi Q Crème Fraîche Lett! Våre forbrukere ønsker å kunne velge sunnere alternativer til matlaging og det vil vi selvsagt gjøre noe med. Q Crème Fraîche Lett er laktoseredusert, uten av det påvirker smaken når den tilsettes som smaksforsterker i herlige hverdagsmiddager.

Q Yoghurt Vanilje 4pk
Nyhet! Q Yoghurt Vanilje kommer nå i 4-pakning! Familiens favoritt er fra 19. februar å finne i butikk. Q Yoghurt Vanilje 4 x 125 g er en smakfull vanilje yoghurt med 30 % mindre sukker og den er laktoseredusert. Den har en fløyelsmyk konsistens og smaker nydelig!

Q Yoghurt Bringebær UTEN tilsatt sukker 4x125g

Den eneste flerpakningen i markedet som både er laktosefri og uten tilsatt sukker!

Dette produktet svarer på forbrukerønske om å få flere laktosefrie produkter i hyllen. Den har en fløyelsmyk konsistens og nydelig smak!