Nå kan du kalle den «Zero» igjen
«Coca-Cola uten sukker» får nå tilbake det samme navnet som denne sukkerfrie varianten hadde for fem år siden – «Coca-Cola Zero Sugar».
I 2018 lanserte Coca-Cola navnetillegget «uten sukker» på sin mest populære sukkerfrie variant.
– Frem til da het den «Coca-Cola Zero Sugar». Det er vel også dette folk flest har fortsatt å kalle den – og det er helt greit, smiler Tonje Haugen, markedssjef for Coca-Cola Norge.
Hun forklarer at navnebyttet den gangen var for å gjøre det tydelig at denne brusen, som navnet sier, er helt uten sukker og kalorier.
– På den tiden var mange «zero»-produkter i butikkene sukkerholdige, både drikker, yoghurter og andre matvarer. Folk syntes derfor det var uklart om produkter i «zero»-kategorien inneholdt noe, lite, eller var helt uten, sukker. Ved å endre navnet til det norske «Coca-Cola uten sukker» unngikk vi forvirring, det ble tydelig for alle at denne varianten er helt uten sukker og kalorier, fortsetter Haugen.
Nå er imidlertid situasjonen en annen:
– I løpet av disse fem årene har vi sett en kraftig vekst i markedet for sukkerfri brus, ikke minst for vår sukkerfrie variant som fikk enda bedre smak i 2021. Nå vet «alle» at vår brus er helt uten sukker. Derfor kan vi gå tilbake til dens opprinnelige navn, som den også er kjent under i alle andre markeder, sier Haugen.
Hun legger til at også Fanta og Sprite har navnetillegget «Zero Sugar» på sine sukkerfrie varianter, og at Coca-Cola – ved å identifisere sine sukkerfrie drikker med «Zero Sugar» på tvers av markeder og merkevarer – vil gjøre det tydeligere og enklere for folk å velge de sukkerfrie alternativene.
- Navneendringen skjer i løpet av høsten – emballasje og annet materiell vil byttes ut fortløpende.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom