Nå får denne klassikeren nytt design og mindre sukker
Nå smaker den annerledes: Sprite kommer med forbedret smak på sukkerfri og sukkerholdig variant – og mindre sukker i sistnevnte. Endringene følges opp med nytt design, som relanserer klassikeren for et nytt publikum.
Sprite er en av verdens mest ikoniske drikkevarer, og den nest største merkevaren til Coca-Cola. Nå får den forbedret smak – der kombinasjonen av sitron og lime kommer enda tydeligere frem – mindre sukker og nytt utseende.
– Vi har forbedret smaken på begge Sprite-variantene. Som del av dette har nå Sprite Regular mindre sukker, og sukkerfrie Sprite Zero Sugar en smak som ligger tettere på «originalen». Det gjør denne aktuell for et enda større publikum, sier Tonje Haugen, markedssjef for Coca-Cola i Norge.
– Sort logo, tekst og kork på Sprite Zero Sugar skiller denne fra originalen, og gjør at den står ut som et tydelig alternativ. I tråd med vårt sukkerfrie fokus, vil den sukkerfrie varianten stå i fokus for mye av markedsføringen, fortsetter Haugen.
– Målet er at en enda bedre, sukkerfri smak, og et slående nytt design, skal bidra til på ny å gjøre Sprite til et foretrukket alternativ for unge voksne med aktive liv, avslutter Haugen.
Begge variantene av Sprite vil fortsatt komme i flasker av klar plast. Det gjør dem lettere å resirkulere til bruk som nye flasker. For en tid tilbake gikk Coca-Cola over til 100 % resirkulert plast på alle sine flasker i Norge. Dette sørget for en årlig reduksjon i bruken av ny plast med 4 300 tonn, og i klimautslippene fra flaskeproduksjonen med opptil 70 %.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Company Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge, bonaqua®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom