Nå får denne klassikeren nytt design og mindre sukker

Nå smaker den annerledes: Sprite kommer med forbedret smak på sukkerfri og sukkerholdig variant – og mindre sukker i sistnevnte. Endringene følges opp med nytt design, som relanserer klassikeren for et nytt publikum.

Sprite er en av verdens mest ikoniske drikkevarer, og den nest største merkevaren til Coca-Cola. Nå får den forbedret smak – der kombinasjonen av sitron og lime kommer enda tydeligere frem – mindre sukker og nytt utseende.

– Vi har forbedret smaken på begge Sprite-variantene. Som del av dette har nå Sprite Regular mindre sukker, og sukkerfrie Sprite Zero Sugar en smak som ligger tettere på «originalen». Det gjør denne aktuell for et enda større publikum, sier Tonje Haugen, markedssjef for Coca-Cola i Norge.

– Sort logo, tekst og kork på Sprite Zero Sugar skiller denne fra originalen, og gjør at den står ut som et tydelig alternativ. I tråd med vårt sukkerfrie fokus, vil den sukkerfrie varianten stå i fokus for mye av markedsføringen, fortsetter Haugen.

– Målet er at en enda bedre, sukkerfri smak, og et slående nytt design, skal bidra til på ny å gjøre Sprite til et foretrukket alternativ for unge voksne med aktive liv, avslutter Haugen.

Begge variantene av Sprite vil fortsatt komme i flasker av klar plast. Det gjør dem lettere å resirkulere til bruk som nye flasker. For en tid tilbake gikk Coca-Cola over til 100 % resirkulert plast på alle sine flasker i Norge. Dette sørget for en årlig reduksjon i bruken av ny plast med 4 300 tonn, og i klimautslippene fra flaskeproduksjonen med opptil 70 %.

Om Coca-Cola Company Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge, bonaqua®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har rundt 10 ansatte.

Se www.coca-cola.no for mer informasjon.