TV 2 viser LSK-kvinnenes kvartfinale-oppgjør i Champions League

TV 2 har rettighetene til kvartfinalekampene mellom LSK Kvinner og Barcelona i UEFA Women's Champions League. Både kampen i Barcelona 20. mars og returoppgjøret 27. mars sendes på TV 2 Zebra og TV 2 Sumo.

VISES PÅ TV 2 ZEBRA: LSK Kvinner sine kvartfinalekamper mot Barcelona i Women's Champions League. Foto: NTB Scanpix

- TV 2 Sporten jakter hele tiden attraktivt live-innhold, og vi er glade for å ha fått tilslaget på LSKs kvartfinale-oppgjør mot Barcelona. Dette er to svært interessante kamper vi virkelig ser frem til å servere publikum, sier TV 2s sportsredaktør Vegard Jansen Hagen.

Mens Barcelona-laget har kvalifisert seg til Champions League-kvartfinale for femte gang på seks sesonger, er dette første gang LSK Kvinner er kvalifisert.

- LSK og trener Hege Riise er offensive og tydelige på ambisjonene om å ta seg videre til en semifinale i Champions League på bekostning av Barcelona. Disse to kampene blir ikke bare merkedager i klubbhistorien, men også uhyre spennende sportslige begivenheter, sier Jansen Hagen.

Kampstart på Mini Estadi i Barcelona 20. mars er kl. 19.00, mens kampen på Åråsen 27. mars starter kl. 18.30. TV-sendingene starter en halvtime før avspark begge dagene.

- Vi har satt sammen et spennende team med flere av våre fremste fotballprofiler til å dekke kampene fra arena og i vårt sportsstudio, forteller sportsredaktøren.

Programleder for sendingene blir Julie Strømsvåg, mens Harald Bredeli kommenterer kampene sammen med Solveig Gulbrandsen. Eksperter under sendingene blir Petter Myhre og Jesper Mathisen med gjester.

Håvard SolemPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Familieduellen, Tid for hjem, Gullruten, høstlanseringen