«Spillet»-suksessen fortsetter på TV 2

TV 2 har allerede bestilt en ny sesong av «Spillet». Programmet har tatt seerne med storm og har så langt et snitt på hele 900.000 seere per episode.

Det er klart for mer «Spillet» på TV 2.
Det er klart for mer «Spillet» på TV 2. Foto: TV 2

– Å lansere et helt nytt konsept i 2024 er ikke lett. Men med «Spillet» har vi virkelig truffet blink. Seerne elsker det og ser ikke ut til å få nok. Derfor var vi tidlig i gang med å forhandle om en ny sesong, og vi er i nå blitt enige med produksjonsselskapet Mastiff som har rettighetene i Norge, sier programredaktør Trygve Rønningen i TV 2.

«Spillet» hadde premiere på TV 2 Play og TV 2 Direkte 23. februar, og så langt har seerne kunnet følge programmets spillere gjennom fire dager under samme tak i en villa utenfor Oslo. Hittil har i snitt 900.000 seere fått med seg episodene, mens premiere-episoden har passert én million seere.

– Vi hadde stor tro på «Spillet» på forhånd, men var selvsagt spente på hvilken mottakelse serien ville få. Det gleder oss stort at seerne har omfavnet programmet og følger intenst med på hva Anette Hoff, Danby Choi og resten av gjengen i «Spillet» foretar seg, sier Rønningen.

«Spillet»-konseptet har sitt utgangspunkt i et sør-koreansk tv-format. Foreløpig er det kun Norge og TV 2 som har vist en egen versjon utenom moderlandet.

– Nå ser vi fram til å finne nye deltakere til en ny sesong. Og for dem som sitter og lurer på hvordan den sesongen blir, så får de bare fortsette å lure. For dét er «Spillet»s gang. Det kommer garantert nye tvister og overraskelser, sier Rønningen.

For tiden er det første sesong som er aktuell for seerne, med nye episoder på TV 2 Play og TV 2 Direkte hver søndag i de kommende ukene.