TV 2 og Telenor enige om ny avtale

Etter flere uker med forhandlinger er TV 2 og Telenor nå i mål med en ny distribusjonsavtale.

Avtalen gjør at TV 2s innhold er tilgjengelig for kunder av Canal Digital Satellitt, Canal Digital Kabel og Telenor i tiden fremover. Den forrige avtalen utløp 1. juni, og TV 2 og Telenor ga hverandre da nødvendig tid for å oppnå enighet.

- Vi er tilfredse med innholdet i avtalen og ser frem til et godt samarbeid med Telenor i årene framover. TV 2 og Telenor har, som to norske samfunnsaktører, et særskilt ansvar for å sikre norsk innhold i en virkelighet der konkurransen fra globale aktører stadig blir hardere. Avtalen er et godt utgangspunkt for dette, sier sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2, Olav T. Sandnes.

- Vi er glad for å ha fått på plass en avtale med TV 2 som gjør at kundene våre fortsatt får tilgang til deres innhold. Et godt samarbeid mellom distributører og kringkastere er viktig i årene fremover, og denne avtalen viser at begge parter ser verdien av dette. Nå ser vi frem til å jobbe videre med TV 2 for å bringe innholdet ut på en god måte, sier Ragnar Kårhus, administrerende direktør i Canal Digital.

Kontaktpersoner, TV 2:

Sarah Willand
Organisasjons- og kommunikasjonsdirektør
E-post: sarah.willand@tv2.no
Tlf.: 936 06 306

Sissel Kruse Larsen
Rådgiver
E-post: sisselkruse.larsen@tv2.no
Tlf.: 400 75 001

Kontaktperson, Telenor:

Tormod Sandstø
Director Nordic PR, Canal Digital
E-post: tormod.sandsto@canaldigital.no
Tlf.: 909 43 215

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!