Tour de France på TV 2 frem til 2023

1.7.2017 13:00 | TV 2

TV 2 har i dag forlenget avtalen om å sende Tour de France og flere andre sykkelklassikere helt frem til 2023. - TV 2 har fått tatt del i en magisk oppblomstring av sykkelinteressen i Norge og ser nå frem til å fortsette eventyret i mange år fremover med de viktigste rittene, sier sportsredaktør Vegard Jansen Hagen.

Johan Kaggestad, Marius Skjelbæk, Christian Paasche og Dag Otto Lauritzen er klare for årets Tour de France. Foto: Daniel Sannum Lauten, TV 2.

I dag starter den første etappen av årets Tour de France.

- Dette er fantastisk, og en stor motivasjon inn i årets sesong av Tour de France. Dette er den beste nyheten vi kunne fått på åpningsdagen, sier TV 2-kommentator Christian Paasche.

TV 2 har fra før rettighetene til å vise Tour de France frem til 2020. De er nå forlenget til 2023 og inkluderer følgende ritt.

• Tour de France
  • Paris-Roubaix
  • Liège-Bastogne-Liège
  • Flèche Wallonne
  • Paris-Nice
  • Critérium du Dauphiné
  • Paris-Tours
  • Grand Prix of Francfort

- Denne avtalen gir oss mulighet til å fortsette med en langsiktig og ambisiøs satsing. TV 2 lager sykkelsendinger på høyt, internasjonalt nivå. Det har vi til hensikt å gjøre å årene som kommer også, til glede for et stadig større sykkelinteressert publikum, forteller Vegard Jansen Hagen.

I tillegg har TV 2 også rettighetene til å vise Sykkel-VM frem til 2023.

- Med Tour de France, klassikere og VM til 2023 har vi en portefølje som forplikter og inspirerer. Dette er en ny, gledens dag i TV 2 Sporten, sier TV 2s sportsredaktør.

Sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.