To nye humor-blader på én dag!

I dag treffer humorperlene Ruter og Radio Gaga bladhyllene rundt om i landet.

– Øyvind «Flis» Sagåsen har vært på trykk i rundt 350 publikasjoner i 10 land med vitsetegninger og forskjellige striper. Da er det intet mindre enn en nasjonal skamplett at norgesvennen Øyvind og serien hans Radio Gaga ikke har fått et eget blad før nå, sier redaksjonssjef Tormod Løkling i Egmont.

I tillegg har Stavangerbaserte Øyvind Sagåsen – opprinnelig fra Odda – vunnet både Pondus-prisen og Sproing-prisen!

I Radio Gaga-bladet er alle karakterene du kjenner fra verdens mest kaotiske radiostasjon på plass, men en helt ny figur gjør også sitt inntog i redaksjonen i 2019 og snur alt på hodet.
   I tillegg til Radio Gaga, kan bladet skryte av en solid rekke med kvalitetsserier. Dunce, Intet Nytt fra Hjemmefronten, EON og Kollektivet med flere, står klare til å levere solid humor av ypperste klasse.

All we hear is, Radio Gaga!

Etter stengingen av FM-nettet gjør nærradiostasjonen Radio Gaga seg best på papir. Og på papiret har Radio Gaga-serien en oppsiktsvekkende stor andel kvinnelige lesere. Som forhåpentligvis ikke identifiserer seg med den noe ustabile, men svært så sjarmerende Brita, som stadig befinner seg på en rødvinssnurr.

I Radio Gaga møter du også redaktør Tobben, som desperat prøver å holde orden på de øvrige fem surrehuene som jobber i radiostasjonen. «Jobber» er her brukt i ordets videste forstand. Få sendinger klarer seg så langt som ut i eteren uten at noe går forferdelig galt. Stasjonens lave ranking fører til at de må skrape bunnen av tønna hva gjelder intervjuobjekter. Dette fører til et stadig gjennomtrekk av mildest talt originale gjester i studioet.

Ruter: nå hele 20% morsommere!

Da Rutetid ble lagt ned i 2018 gjenoppsto bladet, som fugl føniks, i en ganske lik drakt med navnet Ruter. Her får du de samme drøye tegneseriene som stort sett forseggår i én rute. Serier fra bladets forrige inkarnasjon, som bl.a. Hurtigmat, Sketsjy, Flisespikkeri, Et øyeblikk, Kokoloco, Lily, Firekanta, Uten sokker og Ørn Bjørn og Jørn. Men også helt nye bekjentskaper som Whyatt, Jeroom, Bizarro og Absurdgalleriet.

– Ruter er bladet for den som liker god humor, men vet at smakløs humor er enda bedre. Her er det skyhøy «sjekk denne!»-faktor på nesten hver eneste side, sier Løkling.

Ruter har 6 faste avganger i 2019. Og vi stopper kun når latteren tar deg. Passer for alle som liker å le!