En litt annerledes quiz eller selskapslek til 17. mai?

Dennis Vareide lanserer nå boken «Selskapsleker for forferdelige mennesker» - en bok full av aktiviteter, quizer og underholdning. Men dette er ikke de uskyldige selskapslekene du er vant til. Selv beskriver han de som mildt sadistiske og morbide – og kun for din indre bekjentskapskjerne.

En av Dennis sine største hobbyer er å arrangere selskap. Bursdag, halloween, julebord eller vorspiel. Ifølge han finnes det alltid en god grunn til å arrangere et selskap.

-Derfor har jeg som en moderne Asbjørnsen og Moe, samlet inn de beste selskapslekene fra venner, uvenner, familie, og ikke minst det store internettet, sier han.

I tillegg til innsamlingen så har han kokt opp en god del av lekene selv, som har blitt testet og finpusset til fingerspissene. Til 17. mai kan Dennis friste med blant annet «17. maiaton», en alternativ 17. mai-quiz eller «bunadsbingo».

-Det legendariske «17. maiatonet» består blant annet av rockering-off, buadslimbo og lakrislisse-kappløp. Her er det om å gjøre å samle mest poeng, og det laget som har vunnet flest leker vinner maiatonet. Dersom man kun er to spillere vil jeg anbefale bunadsbingoen, der det er om å gjøre å spotte så mange walk of shames i bunad som mulig på 18. mai, sier han.

Boken har fått navnet «Selskapsleker for forferdelige mennesker», og det er det en grunn til.

-Bokens tema passer som du sikkert skjønner til de kjipeste menneskene du kjenner, slik at du kan snu enhver situasjon til å bli gøy og morbid, uten at bestemor skal gjøre deg arveløs av den grunn. Den passer rett og slett for alle slags forferdelige mennesker der ute – til spott og spe, sier han med glimt i øyet.

I boken finner du blant annet 20 selskapsleker i ulike varianter, 14 temaquizer, 8 råd til et vellykket selskap, 5 trinn for å komme seg vekk fra en fest og 4 ulike invitasjonskort du kan lage til vennene dine.

-Lekene har jeg valgt å rangere fra 1 til 5 hodeskaller, basert på hvor forferdelig leken er. Slik blir det enklere å velge leken som passer best til ditt selskap, sier han.

For eksempel er lekene rangert med 5 hodeskaller kun for sertifiserte psykopater, står det i boken. Disse lekene burde lekes med dine kjipeste venner, etter at dere har trukket gardinene for og lagt mobilene in en boks med lås på.

-Jeg er veldig forkjemper for at alle skal ha det gøy uten mobilen til stede. Derfor er mitt første råd til et vellykket selskap å putte alle mobilene i en kurv.

Dette er et av hans 8 råd. Et annet er selvsagt å kjøpe denne boken.

-Jeg vil si at dette virkelig er den ultimate guiden til det perfekte selskap, og jeg håper absolutt ikke at den har bidratt til å ruinere familiemiddager eller vennskap. I så fall må du ta en ny titt på hodeskallerangeringen på lekene, og ta disse på alvor, avslutter han.

I salg nå!

Baksidetekst:

Her er den ultimate guiden til deg som skal arrangere en hvilken som helst fest eller selskap. Du finner aktiviteter og underholdning som passer til alt fra vorspiel til bursdager til gravøl. Men dette er ikke de uskyldige selskapslekene du er vant til. Her strekker de seg fra mildt sadistiske leker til morbide morsomheter kun for din indre bekjentskapskjerne.

Dennis Vareide gir også sine beste råd for et godt arrangert selskap, og tips til hvordan du kan stikke fra et selskap som ikke fungerer som det skal. Om du som arrangør vil imponere med en annerledes quiz eller en selskapslek som ingen har prøvd før, så er denne boken perfekt for deg!

Om Dennis:

Dennis Vareide (f. 1990) er Norges YouTube-konge. Han startet å produsere innhold på sosial medier i 2010 og har bygget opp 5(!) av Norges største YouTube-kanaler gjennom tidene: Prebz og Dennis, Dennis Vareide, Rakkerstreker, Mikal (gaming) og Vareide (engelsk). Dennis er fremdeles en ledende innholdsskaper med populært innhold på både YouTube, TikTok, Snapchat og Instagram. I tillegg har han deltatt i utallige TV-programmer og har i de siste årene også utgitt to brettspill.

EGMONT PEOPL ER ET LEDENDE PROFIL - OG INNHOLDSBYRÅ

Vi tror på historiedrevet markedsføring, og drives av å skape innhold som blir valgt og elsket av publikum. Vi jobber tett med noen av landets største digitale profiler, merkevarer og kanaler, og skaper innholdet som hjelper dem med å nå sine mål.