Tilbakekaller Nuby skje

Obs tilbakekaller Nuby skje 3pk varmesensitiv etter at det er funnet for høye verdier av BPA (Bisphenol A) i produktet. Testresultater viser at produktet inneholder 0,053 mg/kg som er litt over tillatt grenseverdi på 0,05 mg/kg. Produktet fjernes nå fra alle butikker.
Obs tilbakekaller Nuby skje. Foto Coop.

- Alle produkter du handler i våre butikker skal være trygge for kundene å benytte, derfor kaller vi produktet tilbake. Vi beklager dette og oppfordrer våre kunder som har kjøpt produktet om å returnere det til butikk. Kundene vil da få pengene tilbake, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop Norge.

Produktet selges i tre farger og er kun solgt i Coops kjede Obs. Produktet har EAN 48526052356, Batchnummer M2H28T og tilbakekallingen gjelder kun kjøp i perioden januar-mai 2020.

Obs tilbakekaller Nuby skje. Foto Coop.