Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen

Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.

Lars Midttun, Kjededirektør Obs
Lars Midttun, Kjededirektør Obs Foto: Espen Solli

De 50 store selskapene som er målt og inkludert i kåringen er først nominert inn av befolkningen. Bak målingene, som startet i 2021, står Norstat og Apeland. Selskapene på listen som presenteres viser omdømmescoren, som er utledet av den emosjonelle vurderingen av selskapet.

– Dette var en veldig hyggelig nyhet for alle oss i Obs, og det er ekstra moro at vi plasserer oss i toppen sammen med en rekke svært anerkjente merkevarer her i landet. En femteplass, og med det best i vår bransje, skal vi ta med oss videre som stor motivasjon til å levere enda bedre i årene fremover, sier en stolt kjededirektør i Obs, Lars Midttun.

Plasseringen til hvert individuelt selskap er basert på løpende målinger i Norstats paneler, fra mars 2023 og ut februar i år. Dette er første gangen hvor Obs er nominert og dermed tatt med i målingene.

– Vi får si oss godt fornøyde med å debutere på femteplass i årets kåring, og så blir det jo spennende å se om vi kan klatre enda litt høyere allerede neste år. Jeg vil gjerne benytte anledningen til å sende en takk til alle mine kollegaer i Obs. Det er naturligvis deres harde innsats og daglige arbeid ut mot kundene som er selve grunnlaget for at vi havner øverst på omdømmelisten blant alle dagligvareaktørene, avslutter Midttun.

Om Coop

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.

Følg pressemeldinger fra Coop Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coop Norge