Tilbakekaller Änglamark Tortilla chips 125 gram

Coop tilbakekaller Änglamark Tortilla chips 125 gram med utløpsdato 12.6.2018 fra sine butikker etter at det er påvist små mengder gluten i produktet.

Gluten kan fremkalle en allergisk reaksjon hos personer som er allergisk mot gluten. Forbrukere som ikke er allergisk mot gluten, kan trygt spise produktet.

- Det er snakk om svært små mengder gluten, men for sikkerhets skyld har vi besluttet å tilbakekalle det berørte partiet, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop Norge.

Forbrukere som er allergisk mot gluten og som har kjøpt Änglamark Tortilla chips 125 gram med best før dato den 12.6.2018 anbefales å levere produktet tilbake til butikk slik at de kan få pengene tilbake.

Situasjonen rundt Rognaldsen bakeri31.10.2018 19:49Aktuelt

Fredag 19. oktober ble Rognaldsen bakeri på Lindås stengt av Mattilsynet, før samme tilsyn gjenåpnet deler av bakeriet søndag 21. oktober. Bakeriet er deleid av Coop Norge Industri SA og har levert bakervarer til butikker i Bergen og omegn. Det som er avdekket er graverende og fullstendig uakseptabelt, og Coop Norge SA er svært rystet over Mattilsynet funn. Coop Norge beordret derfor bakeriet stengt med umiddelbar virkning da vi mottok rapporten fra tilsynet.