TV 2

Sterk vekst for TV 2 i oktober

Del

TV 2 er vinneren blant TV-kanalene i oktober. Både hovedkanalen og TV 2-kanalene samlet gikk frem sist måned på bekostning av de kommersielle konkurrentene.

TV 2s hovedkanal fikk i oktober en andel på 23,3 prosent blant alle TV-seerne. Dette er en vekst på 1,3 prosentpoeng sammenlignet med oktober 2017. Også i den kommersielle målgruppen 20-49 år vokser TV 2.

- Dette er svært gledelige tall i kanskje den viktigste reklamemåneden i året. Vi har stor suksess med et flertall av våre programmer, så det er mange både internt og blant de eksterne produksjonsselskapene som skal takkes på en dag som dette. Sammen skaper vi uforglemmelige øyeblikk på TV 2, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2.

TV 2-kanalene samlet fikk en andel på hele 33,4 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år. Dette er en oppgang på 0,9 prosentpoeng fra oktober i fjor. Blant de kommersielle TV-kanalene fikk TV 2 en andel på over 50 prosent.

- TV 2 er den eneste TV-gruppen som fikk vekst i oktober. Spesielt takket være hovedkanalen og TV 2 Nyhetskanalen som fortsetter sin vekst. TV 2 Nyhetskanalen befester dermed sin posisjon, og er nå jevnstor med TV3. At TV 2-kanalene vokser i en tid hvor lineær-TV går tilbake er viktig. Samtidig fortsetter veksten for TV 2 Sumo, som nylig passerte 400.000 abonnenter, forteller Trygve Rønningen.

TV-andelene i oktober:

Aldersgruppen 10-79 år:

TV 2: 23,3% (+1,3pp)

TV 2 Nyhetskanalen: 3,6% (+0,7pp)

TV 2 Zebra: 1,6% (-0,1pp)

TV 2 Livsstil: 1,1% (-0,1pp)

TV 2 Humor: 0,6% (-0,1pp)

TV 2 Sport 1: 0,4%

TV 2 Sport 2: 0,6%

TV 2 Sport Premium1: 0,7% (-0,2pp)

TV 2 reklame-TV: 31,9% (+1,9pp)

NB: Tallene er sammenlignet med oktober 2017 – da ble de målt i aldersgruppen P12+.

  

Den kommersielle målgruppen 20-49 år:

TV 2: 24,1% (+1pp)

TV 2 Nyhetskanalen: 2,1% (+0,2pp)

TV 2 Zebra: 2,2% (uendret) 

TV 2 Livsstil: 1,6% (-0,3pp)

TV 2 Humor: 1,1% (-0,5pp)

TV 2 Sport 1: 0,4%

TV 2 Sport 2: 0,6%

TV 2 Sport Premium1: 1,2% (uendret)

TV 2 reklame-TV: 33,4% (+0,9pp)

Kontakter

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Bilder

Om TV 2

TV 2
TV 2
Lars Hilles gate 30
5020 Bergen

02255http://www.tv2.no

Dette er TV 2

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil og TV 2 Skole.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, der deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.

Følg saker fra TV 2

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra TV 2

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom