Sterk vekst for TV 2 i oktober
TV 2s hovedkanal fikk i oktober en andel på 23,3 prosent blant alle TV-seerne. Dette er en vekst på 1,3 prosentpoeng sammenlignet med oktober 2017. Også i den kommersielle målgruppen 20-49 år vokser TV 2.
- Dette er svært gledelige tall i kanskje den viktigste reklamemåneden i året. Vi har stor suksess med et flertall av våre programmer, så det er mange både internt og blant de eksterne produksjonsselskapene som skal takkes på en dag som dette. Sammen skaper vi uforglemmelige øyeblikk på TV 2, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2.
TV 2-kanalene samlet fikk en andel på hele 33,4 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år. Dette er en oppgang på 0,9 prosentpoeng fra oktober i fjor. Blant de kommersielle TV-kanalene fikk TV 2 en andel på over 50 prosent.
- TV 2 er den eneste TV-gruppen som fikk vekst i oktober. Spesielt takket være hovedkanalen og TV 2 Nyhetskanalen som fortsetter sin vekst. TV 2 Nyhetskanalen befester dermed sin posisjon, og er nå jevnstor med TV3. At TV 2-kanalene vokser i en tid hvor lineær-TV går tilbake er viktig. Samtidig fortsetter veksten for TV 2 Sumo, som nylig passerte 400.000 abonnenter, forteller Trygve Rønningen.
TV-andelene i oktober:
Aldersgruppen 10-79 år:
TV 2: 23,3% (+1,3pp)
TV 2 Nyhetskanalen: 3,6% (+0,7pp)
TV 2 Zebra: 1,6% (-0,1pp)
TV 2 Livsstil: 1,1% (-0,1pp)
TV 2 Humor: 0,6% (-0,1pp)
TV 2 Sport 1: 0,4%
TV 2 Sport 2: 0,6%
TV 2 Sport Premium1: 0,7% (-0,2pp)
TV 2 reklame-TV: 31,9% (+1,9pp)
NB: Tallene er sammenlignet med oktober 2017 – da ble de målt i aldersgruppen P12+.
Den kommersielle målgruppen 20-49 år:
TV 2: 24,1% (+1pp)
TV 2 Nyhetskanalen: 2,1% (+0,2pp)
TV 2 Zebra: 2,2% (uendret)
TV 2 Livsstil: 1,6% (-0,3pp)
TV 2 Humor: 1,1% (-0,5pp)
TV 2 Sport 1: 0,4%
TV 2 Sport 2: 0,6%
TV 2 Sport Premium1: 1,2% (uendret)
TV 2 reklame-TV: 33,4% (+0,9pp)
Kontakter
Jan-Petter DahlPR- og mediesjef
Kontaktperson for spørsmål fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.
Bilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Presseinvitasjon: Velkommen til Gullruten 202423.4.2024 08:30:24 CEST | Presseinvitasjon
TV 2 ønsker pressen velkommen til å dekke tv-bransjens festaften i Grieghallen i Bergen lørdag 4. mai.
TV 2-serien «Evig singel» kommer 19. april11.4.2024 13:00:00 CEST | Pressemelding
Et stjernelag av humorprofiler står på rollelisten i humordramaserien «Evig singel» – som har premiere på TV 2 Play og TV 2 Direkte fredag 19. april.
Tre nye år med Champions League på TV 29.4.2024 20:06:30 CEST | Pressemelding
TV 2 har sikret seg rettighetene til å vise Champions League for tre nye år. Dette ble avslørt under kveldens Champions League-sending.
Helene Olafsen leder Gullruten5.4.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding
Helene Olafsen er klar for å lede showet under tv-bransjens store festaften i Bergen 4. mai.
«Spillet»-suksessen fortsetter på TV 219.3.2024 12:30:00 CET | Pressemelding
TV 2 har allerede bestilt en ny sesong av «Spillet». Programmet har tatt seerne med storm og har så langt et snitt på hele 900.000 seere per episode.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom