Spår at Donald-bladet kommer til å eksistere i 70 år til!

Siste spåkonenytt: Andebys egen superspåkone, Svanhild Fjærnes, spår at Donald Duck kommer til å eggsistere i 70 år til. Minst!

– I følge den aller klareste krystallkula mi er det ingen tvil! Jeg ser her at Donald Duck vil fortsette å skli på bananskall og havne i basketak med både Skrue McDuck og nabo Jensen i mange år fremover. Høsten 2034 vil han til og med bli sjef for margarinfabrikken i en periode … kan vår eminente spåekspert fortelle.

–  ...  før han får sparken uka etter! avslutter Fjærnes dramatisk i en krystallklar krystallkule-kommentar.

Hyggelig spådom
I møte med denne spådommen slår direktør i Egmont Kids, Kjell Frostrud Johnsen, fast at Donald Duck & Co har holdt koken i 70 år og er fremdeles Norges mest kjøpte tegneserieblad.

– Donald Duck & Co har lært fire generasjoner med nordmenn å lese og Donald-teamet jobber hver dag med å skape leseglede blant nye generasjoner. Det er hyggelig med en spådom som sier at vi skal lære fire kommende generasjoner det samme, sier direktør Johnsen.

Gjerne 70 år til
Det som startet med et enkelt hefte for 70 år siden har vokst til over 15 forskjellige utgivelser med vår matroskledde hissigpropp.

– Det har faktisk aldri vært solgt så mange forskjellige Donald Duck-utgivelser som i jubileumsåret, enten det er i form av blader, pocketbøker eller årgangsbøker.

Frostrud Johnsen tror at grunnen til Donald Duck fortsatt er så veldig populær blant nordmenn er at den til tider så uheldige anden treffer så godt i den norske folkesjelen. På tross av sitt amerikanske opphav tror jeg de fleste nordmenn opplever Donald Duck som norsk. Blant annet har bergenseren Arild Midthun det siste tiåret blitt en av verdens mest populære Donald Duck-tegnere.

Egmont omstiller medievirksomheten og leverer rekordomsetning og resultatfremgang15.3.2019 08:45:34 CETPressemelding

2018 var et godt år for mediekonsernet Egmont, med rekordomsetning og resultatfremgang. Millioner av mediebrukere fikk presentert en rekke gode filmer, nyheter som satte dagsorden, magasiner av høy kvalitet, bestselgerbøker og toppunderholdning på tv. E-handel og dataspill bidro til markant vekst. Som stiftelse reinvesterer Egmont overskuddet sitt i medievirksomheten, og konsernet delte ut 123 millioner NOK for å hjelpe barn, unge og filmtalenter.