Slik blir USA-valgnatten på TV 2

TV 2 holder deg oppdatert på det amerikanske mellomvalget gjennom hele natten.

Når det amerikanske mellomvalget går av stabelen i natt er TV 2 tettere på enn noensinne. TV 2 Nyhetskanalen starter sin sending kl. 21.20, straks 21-Nyhetene er over. Sendingen går gjennom hele natten, og vises også på TV 2 mellom kl. 00.40 og 06.55.

Programledere for sendingen er Elin Ludvigsen, Morten Sandøy og Kjetil H. Dale. TV 2s USA-kommentatorer er historiker Hans Olav Lahlum og jurist Sofie Høgestøl. Tallknuserne Kjetil Løset og Terje Sørensen, kjent for å treffe med sine prognoser, er med gjennom natten.

I USA har TV 2 en rekke liveteam på plass:

Fredrik Græsvik i Washington, D.C.

Pål T. Jørgensen og Frode Hoff i El Paso, Texas

Mathias Ask i Tallahassee, Florida

Kjetil Iden i Charlottesville, Virginia

Thor Steinhovden (USA-kommentator fra Agenda) i Minnesota

I tillegg er TV 2-reporter Sonja Skeistrand Sunde på plass med gjester fra Agendas valgvake i Oslo.

- Også ved dette valget skal vi tilby de beste prognosene, de beste og skarpeste ekspertene og engasjerte programledere som er forberedte på en lang natt, sier Silje Hovland, redaksjonssjef for TV 2 Nyhetskanalen.

TV2.no satser også tungt på mellomvalget, og flytter denne natta inn i TV 2s nye og moderne studio i Bergen sammen med tv-produksjonen. Nettet har også med seg en av TV 2s USA-kommentatorer, Are Tågvold Flaten fra amerikanskpolitikk.no.

- Dette er første gang TV 2 velger en så omfattende dekning av mellomvalget i USA. Bakteppet for avgjørelsen er selvsagt den store interessen også norske seere har for landets president Donald Trump, og hvilken betydning dette valgresultatet vil få for Trumps kommende to år som president, sier Silje Hovland.

- Dette er også et ledd i TV 2 Nyhetskanalens strategi om å bruke ressurser på å gi oppmerksomhet til viktige valg i land som også norske seere er opptatt av. Vi så det nå sist med valget i vårt naboland Sverige, over 650.000 seere valgte å være innom TV 2 Nyhetskanalen denne dagen. Vi vet at våre seere er opptatt av både utenriks- og politisk journalistikk, og vi gleder oss stort over at seerne velger TV 2 Nyhetskanalen når vi dekker valg også i andre land enn Norge, sier Hovland.

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!