Sesongrekord og seertallsrekord for «Åsted Norge»

610.000 seere fulgte årets siste «Åsted Norge» på TV 2 i går kveld som er tangering av tidenes rekord. Samlet ble høst-sesongen den mest sette i programmets historie.

Åsted Norge: John Christian Elden, Hanne Kristin Rohde, Jens Christian Nørve og Asbjørn Hansen. Foto: TV 2.

Med 610.000 seere fikk sesongavslutningen av «Åsted Norge» en andel på 50,3 prosent blant alle TV-seerne (P10-79) og 44,7 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år.

- «Åsted Norge» har levert sin aller sterkeste sesong denne høsten og satt rekorder med seertall over 600.000 ved flere anledninger, og det er positivt at et konsept styrker seg fra sesong til sesong. Denne utviklingen gir interne krefter i TV 2 og redaksjonen i Mastiff inspirasjon til arbeidet med neste års programmer hvor flere nye grep er under planlegging, kommenterer programredaktør Jarle Nakken i TV 2.

I snitt er det 535.000 seere som har fulgt høst-sesongen på TV 2, som er ny rekord. Ikke siden premieresesongen våren 2016 har «Åsted Norge» hatt så høye sesongtall. Da var det 532.000 seere som fulgte hele sesongen.

Seertall TV 2 mandag:

Blålys: 130.000 seere (andel 13% i P20-49 og 11,8% i P10-79)

Jakten på kjærligheten: 397.000 seere (andel 25,6% i P20-49 og 33% i P10-79)

21-nyhetene: 330.000 seere (andel 26,5% i P20-49 og 25,8% i P10-79)

Sportsnyhetene: 427.000 seere (andel 28,1% i P20-49 og 34,7% i P10-79)

Åsted Norge: 610.000 seere (andel 44,7% i P20-49 og 50,3% i P10-79)

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no