REMA Etablering Vest er Årets Etablerer

Eiendomsutvikling er en viktig del av REMAs suksess, og hvert år kåres den beste etablereren.

Dette er en region som samarbeider godt med region og Kjøpmenn, og leverer gode resultater for fjoråret. REMA Etablering Vest kan dermed stolt kalle seg Årets Etablerer 2017.

- Lite gleder meg mer enn å kåre denne personen til årets etablerer. Gratulerer, Eirik Fuglum og region Vest, sier Tom Kristiansen, administrerende direktør i REMA Etablering Norge.

Det var en lykkelig gjeng som tok imot prisen, med stående applaus fra salen.

– Dette hadde jeg ikke forberedt meg på, men jeg er ekstremt glad og lykkelig. Jeg har veldig mange dyktige kollegaer rundt meg som denne seieren skal deles med. Tusen takk, sier Eirik Fuglum, Daglig leder i REMA Etablering Vest.

En viktig del av en god etablerers jobb er å sikre de beste beliggenhetene for Kjøpmenn i REMA 1000. For å kunne bære tittelen «Årets Etablerer» må man ha kontroll på regnskapet, evnen til å skape gode relasjoner med andre og knytte til seg nye partnere.

Kjeden har årlig kåret den beste etablereren siden 2015. I fjor var det REMA Etablering Oslo, ved Thomas Dahle som stakk av med seieren.

FAKTA:
Hvert år samles alle Kjøpmenn i REMA 1000 sammen med sitt støtteapparat for å dele informasjon og hente inspirasjon til året som kommer. I år avholdes riksmøtet på Gardermoen. Prisen Årets Etablerer kåres av REMA Etablering.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2018 (inkl. franchiseomsetning) for 95 milliarder kroner, sysselsetter 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Håkon Bleken utstillingsåpning Britannia Hotel torsdag 13 juni kl. 18.30.11.6.2019 15:34:15 CESTPressemelding

Håkon Bleken er første kunstner ut i Britannia Hotel sitt nye kunstprogram i en storslått utstilling produsert av Dora3 og kuratert av Stein Slettebak Wangen. I en alder av 90 år er Bleken fortsatt like produktiv i sine tre atelierer og høster kanskje større anerkjennelse enn noensinne for sin kunst. En stor del av bildene har frem til nå vært i kunstnerens eie selv om de tidligste ble produsert for nærmere 50 år siden. Jeg vil at dette skal bli den fineste utstillingen min, sier Bleken i boken som utgis i forbindelse med Britannia-utstillingen. Han mener Odd Reitan og hotellet fortjener en slik hilsen etter restaureringen. Samtidig vil han vise topparbeider fra hele sitt kunstnerskap i hjembyen i anledning at han fylte 90 år i januar.

Stabil vekst for Reitangruppen13.5.2019 10:00:26 CESTPressemelding

Reitangruppen omsatte i 2018 for NOK 95 mrd. inkludert franchisetakers omsetning. Økningen på NOK 6 mrd. tilsvarer en vekst på 6,6% mot året før. Med et utgangspunkt i Midt-Norge har Reitangruppen blitt en internasjonal aktør med virksomhet i syv land. Mer enn 40% av omsetningen skjer utenfor Norge, og aldri før har så mange kunder funnet veien til Reitangruppens utsalgssteder i Norden og Baltikum. Kontantstrøm fra drift (EBITDA) ble NOK 4,7 mrd. og driftsresultatet ble NOK 3,3 mrd.