Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.

TV2 God Morgen Norge har til daglig sitt studio i Oslo. Under VM på Ski i 2025 flyttes TV-studioet til Trondheim og Britannia Hotel.

- Jeg er i ekstase over at sendingene fra God Morgen Norge under Ski-VM 2025 vil finne sted i hjertet av Trondheim, med Britannia Hotel som en historisk arena. Det er med stor glede vi åpner dørene for TV 2s seere og inviterer hele Norges befolkning til å starte dagen på Britannia Hotel. Vi er stolte over å ligge midt i hjertet av Trondheim, og nå får vi vist frem vår åpne og levende by, sier Arild Sjødin, administrerende direktør, Britannia Hotel

I det nyåpnede teateret skal TV2 lage et folkelig og spektakulært liveshow hver kveld.

-Vi er i lykkerus over å ønske TV2 velkommen til Nye Hjorten Teater under VM på ski», sier teatersjef Mads Bones. I beste sendetid, med et heidundrende show, vil vi ta tempen på folkefesten og kringkaste den ut til det ganske land. TV2 har toppet laget både foran og bak kamera, og vi har spekket vårt splitter nye teaterhus til tenna. Det kan ikke bli annet enn gull, sier han. For de som vil sikre seg billetter til direktesendingene, så slipper vi dem straks skisesongen er i gang igjen.

Ski-VM i Trondheim blir en nasjonal folkefest neste år, og den festen har TV 2 lyst til å være med å formidle til seerne. På vår egen måte. Vi gleder oss til å mingle blant folk på Britannia Hotel, og gi ekte God Morgen Norge-stemning fra Speilsalen, hver morgen. Og på kvelden byr vi på underholdning og spell fra Trondheims nye storstue, Nye Hjorten Teater, forteller Trygve Rønningen, programredaktør og direktør for innholdsstrategi i TV 2

Britannia Hotel – en moderne innpakning av klassiske opplevelser

Britannia Hotel i Trondheim er et klassisk og moderne femstjerners hotell med sentral beliggenhet i byen. Hotellet ble etablert i 1870 og har vært et treffpunkt i byen for lokalbefolkning og tilreisende gjester i over 150 år. Hele Britannia Hotel ble kjøpt av REITAN AS i 2016 og gjennomgikk en omfattende renovering før det ble gjenåpnet i 2019. Ambisjonen er at Britannia Hotel skal være byens storstue og et midtpunkt i utviklingen av Trondheims nye kulturkvartal.
Britannia Hotel Trondheim tilbyr eksklusive rom og suiter, høykvalitets spisesteder, med legendariske Palmehaven og Michelin-restauranten Speilsalen i spissen. I tillegg finnes  SPA og velværetilbud, konferansefasiliteter og en unik kombinasjon av moderne komfort og historisk sjarm. Hotellet er kjent for sin elegante atmosfære og for å være et av Norges fremste overnattingssteder.

Nye Hjorten Teater – et nytt underholdningseventyr i Trondheim!

Nye Hjorten Teater er et nytt, privateid teater i Trondheim som vil produsere femstjerners teateropplevelser for folket. Initiativtaker er Ole Robert Reitan, som i en årrekke har båret på drømmen om et ambisiøst folketeater midt i hjertet av Trondheim sentrum. I skrivende stund blir drømmen virkelighet.

Nye Hjorten Teater åpner dørene 15.januar 2025 og teateret vil by på musikaler, folkekomedier, farser, familieforestillinger og klassiske drama, og teppet vil gå opp for både nyskrevne verk og velkjente titler. Ambisjonen er krystallklar: På Nye Hjorten Teater skal det være lørdagstemning hele uka.
På Nye Hjorten Teater tror man på kraften av fysiske opplevelser i en digital verden, det å være tilstede i øyeblikket, sammen.

10.april 2024 lanserer Nye Hjorten Teater sin åpningsforestilling.

Nye Hjorten Teater AS eies av den kunstneriske trioen Mads Bones, Kyrre Havdal, Olve Løseth og REITAN AS.

For spørsmål, vennligst kontakt:

Britannia Hotel,

Arild Sjødin, Adm. Dir.