REMA 1000 tilbakekaller MEATISH Burger grunnet manglende deklarering av sennep

REMA 1000 tilbakekaller MEATISH Burger da produktet mangler deklarasjon av sennep på emballasjen. Dette gjelder alle produkter som har vært i salg.

Forbrukere som reagerer allergisk på sennep anbefales å returnere produktet i butikk.

- Vi har blitt oppmerksomme på at krydderblandingen brukt i produksjonen av MEATISH Burger inneholdt sennep og beklager sterkt overfor kundene at dette ikke har vært korrekt deklarert på emballasjen, sier assisterende kommunikasjonsdirektør i Nortura, Eskil Pedersen.

Produktene er nå fjernet fra butikkhyllene. Kunder som har produkter liggende i kjøleskap eller fryser kan returnere disse i sin nærmeste REMA 1000-butikk og får pengene tilbake.

- Vi stanset salg og trakk dette produktet tilbake så fort vi fikk beskjed om at det var merket feil. Produktet vil være tilbake i hyllene så fort feilen er rettet opp i, sier kommunikasjonssjef i REMA 1000 Cathrine Fossum.

Produktet er ikke skadelig for kunder uten sennepsallergi. Det jobbes nå med å rette opp i deklareringen på emballasjen. MEATISH burger åpnes for salg igjen så snart produktene er korrekt merket.

MEATISH-serien produseres av Nortura og selges utelukkende hos REMA 1000.