REMA 1000 lanserer Meatish – et alternativ til kjøtt

28.2.2017 08:28 | Reitangruppen

Meatish-serien består av ferske, næringsrike vegetarprodukter. De er produsert av Nortura og tilgjengelig i REMA 1000 sine butikker.

- Stadig flere kunder etterspør kjøttfrie alternativer. Å spise mindre rødt kjøtt er bra for helsa, miljøet og lommeboka. Vi har brukt mye tid på å jobbe med smak, konsistens og utseende på Meatish-produktene. De ser ut som og smaker som kjøtt, sier Ole Førre Skogstø, kategoridirektør i REMA 1000.

Først ut er Meatish-deig som lanseres over hele landet i uke 10. I tillegg blir Meatish-boller, nuggets, burgere, bites og en pulled-variant som er vegansk og uten egg, tilgjengelig i Oslo og på det sentrale Østlandet.

- Vi håper at etterspørselen er så god at vi kan utvide med flere produkter til hele landet innen kort tid. Dette er et alternativ for kunder som ønsker å spise mindre rødt kjøtt, sier Førre Skogstø

Produktene er ferske og har like lang holdbarhet som liknende kjøttalternativer. Meatish inneholder mindre mettet fett og har tilsvarende eller høyere proteininnhold. Alle produktene er laget av GMO-fri soya.

Reitangruppen består av fem forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen, Reitan Eiendom og Reitan Kapital.