Reitangruppen er kåret til Norges nest beste arbeidsplass

Ansatte i Reitangruppen trives svært godt på jobb, og selskapet kommer på andreplass i årets kåring av Great Place to Work.

Reitangruppen mottar prisen som Norges nest beste arbeidsplass.

- Jeg ønsker at alle i Reitangruppen skal ha det bra, derfor er jeg både stolt og glad når jeg registrerer at våre medarbeidere er glad i jobben sin. Det er vanskelig å lykkes om vi ikke er glad i det vi holder på med. I Reitangruppen unner og beundrer vi hverandres suksess og det tror jeg bidrar til at folk trives, sier Colonialmajor Odd Reitan.

Verdidrevet kultur

Det er imponerende å se hvordan Reitangruppen har bygget en verdidrevet kultur som skaper et stort engasjement hos medarbeiderne. Internt skaper stoltheten for bedriften et sterkt fellesskap som igjen gir høy trivsel på arbeidsplassen, sier administrerende direktør Jannik Krohn Falck, i Great Place to Work.

Reitangruppen har alltid gjort det bra i kåringene til Great Place to Work.

Gir resultater

Great Place to Work-kåringen avgjøres med en omfattende kulturanalyse og medarbeiderundersøkelse som besvares anonymt av medarbeiderne.

- For oss er dette en fin bekreftelse på at vi har et arbeidsmiljø og en kultur preget av tillit og gode verdier. Når 98% forteller at Reitangruppen er et flott sted å jobbe, så trives folk. Det er vi rett og slett veldig stolte av, sier Marit Sælid Johannessen, HR- og kommunikasjonsdirektør i Reitan Convenience.

Reitangruppens medarbeidere sier de opplever et høyt nivå av tillit, troverdig og respektfull ledelse, stolthet i arbeidet og en sterk følelse av fellesskap.

- Et av verdigrunnlagene våre sier at vi skal ha det morsomt og lønnsomt på jobb. Det er inspirerende å se at alle i organisasjonen lever verdigrunnlaget og trives på jobb, sier Administrerende Direktør i REMA 1000, Trond Bentestuen.

Omfattende kåring

De fire siste årene har Reitangruppen mottatt en førsteplass og tre andreplasser.

I årets undersøkelse er det serviceapparatet til REMA 1000, Reitan Convenience med Narvesen, 7-Eleven og Northland, og Gladengen Drift som representerer Reitangruppen i kåringen for store arbeidsplasser (flere enn 500 medarbeidere).

Med kulturanalyse og medarbeiderundersøkelse, som fokuserer på lederskap, tillit, troverdighet, respekt, rettferdighet, stolthet og fellesskap, rangerer Great Place to Work de beste virksomhetene innenfor fire kategorier; flere enn 500 medarbeidere, 200 - 499 medarbeidere, 50 - 199 medarbeidere og 20-50 medarbeidere. Great Place to Work Norge har i det siste året jobbet med 201 virksomheter med til sammen over 31000 medarbeidere.

Reitangruppen mottar prisen som Norges nest beste arbeidsplass.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2017 (inkl. franchiseomsetning) for 89 milliarder kroner, sysselsetter 37 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Sterk innsats gir gode resultater for REMA 1000 i 20184.4.2019 08:00:00 CESTPressemelding

- 2018 har vært året der vi klatrer på mange måter. Vi vokser mest av dagligvarekjedene, noe som er et resultat av hardt arbeid og en enorm laginnsats fra alle i REMA 1000. Det er vi veldig stolte av, sier administrerende direktør i REMA 1000 AS, Ole Robert Reitan. I 2018 var den totale butikkomsetningen på nesten 62 milliarder kroner i Norge og Danmark. Markedsandelen i Norge gikk opp til 23,7 prosent og andel i Danmark klatret til 14,4 prosent. - De gode resultatene skyldes innsatsen til et fantastisk sterkt lag av franchisetagere og franchisegiver. Sammen skaper vi store verdier for både lokalsamfunn, kjøpmenn og familier over hele Norge og Danmark, sier Reitan. Det enkle er ofte det beste – REMA 1000 sitt eget slagord og leveregel – viser seg igjen å være det beste. 2018 ble året der vi gikk tilbake til det vi alltid har vært og mest kjent for. Nemlig «Bare lave priser» og «Det enkle er ofte det beste». Det har vist seg å være både morsomt og lønnsomt i året som gikk. - Det forplik

E C Dahls Eiendom bygger vinnerkultur innenfor kunstig intelligens26.2.2019 22:00:59 CETPressemelding

AI Village vil fasilitere scale-up virksomhetene og utviklingsmiljøene med veldig fleksible arealkontrakter og fasiliteter, samt sørge for god kontakt med kompetansemiljøer, investormiljøer og potensielle kunder og samarbeidspartnere Vårt mål er at bedriftene i AI Village skal være bedre rustet for vekst enn de utenfor miljøet. Vi søker også etter andre Scale-up bedrifter som vi kan bygge et miljø rundt.