Reitangruppen er kåret til Norges nest beste arbeidsplass

Ansatte i Reitangruppen trives svært godt på jobb, og selskapet kommer på andreplass i årets kåring av Great Place to Work.

Reitangruppen mottar prisen som Norges nest beste arbeidsplass.

- Jeg ønsker at alle i Reitangruppen skal ha det bra, derfor er jeg både stolt og glad når jeg registrerer at våre medarbeidere er glad i jobben sin. Det er vanskelig å lykkes om vi ikke er glad i det vi holder på med. I Reitangruppen unner og beundrer vi hverandres suksess og det tror jeg bidrar til at folk trives, sier Colonialmajor Odd Reitan.

Verdidrevet kultur

Det er imponerende å se hvordan Reitangruppen har bygget en verdidrevet kultur som skaper et stort engasjement hos medarbeiderne. Internt skaper stoltheten for bedriften et sterkt fellesskap som igjen gir høy trivsel på arbeidsplassen, sier administrerende direktør Jannik Krohn Falck, i Great Place to Work.

Reitangruppen har alltid gjort det bra i kåringene til Great Place to Work.

Gir resultater

Great Place to Work-kåringen avgjøres med en omfattende kulturanalyse og medarbeiderundersøkelse som besvares anonymt av medarbeiderne.

- For oss er dette en fin bekreftelse på at vi har et arbeidsmiljø og en kultur preget av tillit og gode verdier. Når 98% forteller at Reitangruppen er et flott sted å jobbe, så trives folk. Det er vi rett og slett veldig stolte av, sier Marit Sælid Johannessen, HR- og kommunikasjonsdirektør i Reitan Convenience.

Reitangruppens medarbeidere sier de opplever et høyt nivå av tillit, troverdig og respektfull ledelse, stolthet i arbeidet og en sterk følelse av fellesskap.

- Et av verdigrunnlagene våre sier at vi skal ha det morsomt og lønnsomt på jobb. Det er inspirerende å se at alle i organisasjonen lever verdigrunnlaget og trives på jobb, sier Administrerende Direktør i REMA 1000, Trond Bentestuen.

Omfattende kåring

De fire siste årene har Reitangruppen mottatt en førsteplass og tre andreplasser.

I årets undersøkelse er det serviceapparatet til REMA 1000, Reitan Convenience med Narvesen, 7-Eleven og Northland, og Gladengen Drift som representerer Reitangruppen i kåringen for store arbeidsplasser (flere enn 500 medarbeidere).

Med kulturanalyse og medarbeiderundersøkelse, som fokuserer på lederskap, tillit, troverdighet, respekt, rettferdighet, stolthet og fellesskap, rangerer Great Place to Work de beste virksomhetene innenfor fire kategorier; flere enn 500 medarbeidere, 200 - 499 medarbeidere, 50 - 199 medarbeidere og 20-50 medarbeidere. Great Place to Work Norge har i det siste året jobbet med 201 virksomheter med til sammen over 31000 medarbeidere.

Reitangruppen mottar prisen som Norges nest beste arbeidsplass.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2018 (inkl. franchiseomsetning) for 95 milliarder kroner, sysselsetter 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Håkon Bleken utstillingsåpning Britannia Hotel torsdag 13 juni kl. 18.30.11.6.2019 15:34:15 CESTPressemelding

Håkon Bleken er første kunstner ut i Britannia Hotel sitt nye kunstprogram i en storslått utstilling produsert av Dora3 og kuratert av Stein Slettebak Wangen. I en alder av 90 år er Bleken fortsatt like produktiv i sine tre atelierer og høster kanskje større anerkjennelse enn noensinne for sin kunst. En stor del av bildene har frem til nå vært i kunstnerens eie selv om de tidligste ble produsert for nærmere 50 år siden. Jeg vil at dette skal bli den fineste utstillingen min, sier Bleken i boken som utgis i forbindelse med Britannia-utstillingen. Han mener Odd Reitan og hotellet fortjener en slik hilsen etter restaureringen. Samtidig vil han vise topparbeider fra hele sitt kunstnerskap i hjembyen i anledning at han fylte 90 år i januar.

Stabil vekst for Reitangruppen13.5.2019 10:00:26 CESTPressemelding

Reitangruppen omsatte i 2018 for NOK 95 mrd. inkludert franchisetakers omsetning. Økningen på NOK 6 mrd. tilsvarer en vekst på 6,6% mot året før. Med et utgangspunkt i Midt-Norge har Reitangruppen blitt en internasjonal aktør med virksomhet i syv land. Mer enn 40% av omsetningen skjer utenfor Norge, og aldri før har så mange kunder funnet veien til Reitangruppens utsalgssteder i Norden og Baltikum. Kontantstrøm fra drift (EBITDA) ble NOK 4,7 mrd. og driftsresultatet ble NOK 3,3 mrd.