Rambølls arkitektmiljø vokser

Arkitektene i Arkideco AS blir del av Rambøll.

Rambølls arkitektmiljø i Trondheim består av 35 personer. Rambøll i Norges samlede arkitektmiljø er på vel 200 medarbeidere. Bilde fra tidligere fagtreff.

-Vi er veldig glade for at Arkideco har valgt å bli en del av vårt miljø. Deres tunge kompetanse vil bidra til at vi kan tilby enda bedre tjenester og får en økt tilstedeværelse nord i Trøndelag, sier Axel Kristoffersen, divisjonsleder for Arkitektur og Plan i Rambøll.

- I fjor leverte vi rekordresultater. Vi har høye ambisjoner og skal satse enda tydeligere på bærekraftig byutvikling. For at vi skal fortsette å levere verdi til samfunnet, gjennom gode helsebygg og skoler, boliger, næringsbygg, terminaler og industribygg, både hva gjelder nybygg og transformasjon, plan- og konseptfase og gjennomføringsfase, trenger vi flere flinke folk, sier avdelingsleder for Arkitektur og Landskap i Trondheim, Kari Hovin Kjølle.

Tung kompetanse
Arkideco har eksistert i 26 år på Stjørdal og utført oppdrag for både offentlige og private kunder. De har over tid sett at markedsbetingelsene har endret seg slik at kunder med større prosjekter foretrekker større og mer tverrfaglige firmaer som kan tilby hele prosjekteringsteam.

-Derfor har vi valgt å bli en del av Rambøll. Der ble vi godt mottatt, og opplever at vi kan bidra positivt med vår brede kompetanse og lange erfaring. Rambøll har en stor arkitektgruppe i Trondheim, samlokalisert med alle tekniske fag, og vi ser fram til å få jobbe tverrfaglig i alle faser av prosjektet, forteller Grethe Mahlum, John Gunnar Minde og Hilde Lien Davik.

Del av Nordens største arkitektmiljø
Innen mai blir de en integrert del av arkitektmiljøet i Trondheim som totalt består av 35 personer. Rambøll i Norges samlede arkitektmiljø er på vel 200 medarbeidere. I Norden er vi ett av det største arkitektmiljøet med over 800 arkitekter, landskapsarkitekter, interiørarkitekter og arealplanleggere.

Nye kolleger fra Arkideco.

Kontrakten for Tromsø lufthavns nye terminalprosjekt er signert7.11.2018 15:47:34Pressemelding

-Nå er det offisielt, nå begynner arbeidet med å skape en ny arktisk hub som han bidra til økt vekst i hele regionen,» Sier Eskild Andersen. «Prosjektet har høy prioritet da trafikkveksten i nord forventes å fortsette, og vi gleder oss til å kunne få bedre kapasitet og fasiliteter i Tromsø. sier Thorgeir Landevaag, divisjonsdirektør i Avinor. -Det er et viktig prosjekt både samfunnsmessig og faglig. Vi ser fram til å løse spennende utfordringer i nært samspill med Avinor og Nordic. Sammen skal vi skape fremtidens flyplass,» sier Ole-Petter Thunes. Han fortsetter; «Dette prosjektet gir oss mulighet til å benytte vår beste kompetanse lokalt, nasjonalt og globalt, noe som igjen vil gi verdi til Avinor og til alle som reiser til og fra Tromsø lufthavn. Arbeidet starter for fullt den 8. november og forprosjektet skal etter planen være klart allerede til våren. Kontrakten som nå ble signert omfatter arkitekt og alle rådgivende ingeniørfag som er nødvendig for å levere forprosjektet, samt det