Rambølls arkitektmiljø vokser

Arkitektene i Arkideco AS blir del av Rambøll.

Rambølls arkitektmiljø i Trondheim består av 35 personer. Rambøll i Norges samlede arkitektmiljø er på vel 200 medarbeidere. Bilde fra tidligere fagtreff.

-Vi er veldig glade for at Arkideco har valgt å bli en del av vårt miljø. Deres tunge kompetanse vil bidra til at vi kan tilby enda bedre tjenester og får en økt tilstedeværelse nord i Trøndelag, sier Axel Kristoffersen, divisjonsleder for Arkitektur og Plan i Rambøll.

- I fjor leverte vi rekordresultater. Vi har høye ambisjoner og skal satse enda tydeligere på bærekraftig byutvikling. For at vi skal fortsette å levere verdi til samfunnet, gjennom gode helsebygg og skoler, boliger, næringsbygg, terminaler og industribygg, både hva gjelder nybygg og transformasjon, plan- og konseptfase og gjennomføringsfase, trenger vi flere flinke folk, sier avdelingsleder for Arkitektur og Landskap i Trondheim, Kari Hovin Kjølle.

Tung kompetanse
Arkideco har eksistert i 26 år på Stjørdal og utført oppdrag for både offentlige og private kunder. De har over tid sett at markedsbetingelsene har endret seg slik at kunder med større prosjekter foretrekker større og mer tverrfaglige firmaer som kan tilby hele prosjekteringsteam.

-Derfor har vi valgt å bli en del av Rambøll. Der ble vi godt mottatt, og opplever at vi kan bidra positivt med vår brede kompetanse og lange erfaring. Rambøll har en stor arkitektgruppe i Trondheim, samlokalisert med alle tekniske fag, og vi ser fram til å få jobbe tverrfaglig i alle faser av prosjektet, forteller Grethe Mahlum, John Gunnar Minde og Hilde Lien Davik.

Del av Nordens største arkitektmiljø
Innen mai blir de en integrert del av arkitektmiljøet i Trondheim som totalt består av 35 personer. Rambøll i Norges samlede arkitektmiljø er på vel 200 medarbeidere. I Norden er vi ett av det største arkitektmiljøet med over 800 arkitekter, landskapsarkitekter, interiørarkitekter og arealplanleggere.

Nye kolleger fra Arkideco.

SalMar – økt konkurransekraft via Dolor Logistics26.4.2019 11:36:51 CESTPressemelding

SalMar produserer i dag ca. 150.000 tonn laks fra ulike anlegg i Norge – og vil øke produksjonen i Nord-Norge vesentlig gjennom nytt slakteri på Senja. God logistikk betyr igjen god markedstilgang. SalMar har tatt et valg om å industrialisere og strukturere logistikken for å sikre at selskapet er rigget for framtiden hva gjelder kapasiteter og alternative transportløsninger. SalMar distribuerer laks til et globalt marked med kunder i 50 land. Samtidig starter alle transporter fra distrikts Norge. Det er derfor viktig for SalMars konkurransekraft at vi har en logistikk som er tilpasset dette. Gjennom Dolor Logistics har de valgt å inngå partnerskapskontrakter med store anerkjente logistikkselskaper som PostNord og Schenker. Dialogen framover vil være på alle nivåer for å sikre kontinuerlig forbedring. SalMar er interessert og nysgjerrig på nye løsninger som gjør dem mer effektive, miljøvennlige og sikker som leverandør. Partnerskapsmodellen vil være en ny plattform for god dialog og fel