Rambøll og den evigunge Gamlingen

Ikke bare et badeanlegg, men Stavangers våteste møteplass.

Stolte bidragsytere fra Rambøll; Carl Inge Wathne , Else Dybkjær, Mailin Godfrey, Jarle Bergene

-Vi er stolte over å ha jobbet med dette fantastiske badeanlegget som er til så stor glede for så mange i byen, forteller Rambølls prosjektleder, Carl Inge Wathne. –Her får Rambøll virkelig vist seg frem som en samfunnsrådgiver hvor vi bidrar til gode resultater for kunden og sluttbruker.

Etter 4 år med planlegging og bygging fikk innbyggerne endelig komme inn bak det flotte gjerdet som Rambølls landskapsarkitekter har designet.

En institusjon
Gamlingen er en institusjon i Stavanger, et utendørsanlegg med lang historie som i all tid har vært viktig for byens identitet. Anlegget åpnet første gang i 1957, men august 2015 ble det stengt på grunn av byggingen av Ryfast-tunellene. Deretter fikk anlegget fikk ny tomt ved Mosvannsparken i nær tilknytning til turområder og campingplassen. Rambøll ble sammen med kommunens arkitekt engasjert til å tegne byens nye utendørs svømmeanlegg.

Denne uken åpnet ordføreren det nye anlegget, med klipping av sløyfe og et spontant bad med klærne og ordførerkjedet på. Tilstede var 50 elever fra Tjensvoll skole, musikkorps, politikere og andre som har bidratt til det nye flotte badeanlegget. Med korpsmusikk i bakgrunnen ble det servert pølser fra en av byens beste restauranter og is fra egen isbar mens solen tittet frem.

Rambøll i Stavanger har bidratt med alle tekniske fag og landskapsarkitektur. I tillegg har vi hentet inn spesialkompetanse fra Rambøll i Danmark i forbindelsen med byggingen av det offentlige badeanlegget. Anlegget består av et badehus med trimrom, badstuer og fellesrom. Ute er det et 25 meters basseng og et barnebasseng. Anlegget har oppvarmet vann og kan brukes hele året og er dermed igjen en viktig bidragsyter til et variert aktivitetstilbud til byens innbyggere.

Rambøll med ny VVA-avtale for Færder kommune7.3.2018 08:41Pressemelding

-Vi ser frem til et givende samarbeid om spennende prosjekter i årene fremover. Denne rammeavtalen er viktig for oss og bekrefter vår posisjon som rådgiver i Vestfold, sier Atle Gulbrandsen fra Rambøll. Tjøme og Nøtterøy ble slått sammen til Færder fra første januar i år. Til sammen har kommunen rundt 27.000 innbyggere, men i sommermånedene mer enn dobles antallet på grunn av stor tilstrømming til sommerparadiset. Dette gir særegne utfordringer for infrastruktur både over og under bakken og Rambøll er stolt over å kunne hjelpe kommunen med å løse sine oppgaver. Avtalen løper i 2+1+1 år.

Satser på samferdsel og byutvikling i Bergen2.2.2018 10:29Pressemelding

Denne uken signerte Rambøll en avtale om oppkjøp av ConStrada. Det anerkjente rådgiverselskapet tilbyr tjenester innen samferdsel, landskapsarkitektur og planteknikk og blir en viktig plattform for Rambølls videre satsing på samferdsel på Vestlandet. - Vi gleder oss til å bli en del av Rambøll. I fremtidens marked ser vi langt flere muligheter sammen med Rambøll, enn ved å være alene, sier Ole Johan Sæverås, dagligleder og partner i ConStrada. - Vi har et ambisiøst mål om å vokse. Bare de neste årene regner vi med at den nye avdelingen i Bergen skal ha en vekst på over 100 prosent. ConStrada tilfører oss et nytt element som vil være positivt for både samferdselmiljøet vårt, for Bergenskontoret og hele Rambøll, sier Hilde Nordskogen, markedsenhetsdirektør for Samferdsel og Byutvikling. ConStrada har bygget opp en imponerende virksomhet siden 2009. De har erfaring fra både små og store prosjekter; fra gang- og sykkelvegprosjekter til motorveganlegg på både regulering og byggeplannivå. De