Rambøll og den evigunge Gamlingen

Ikke bare et badeanlegg, men Stavangers våteste møteplass.

Stolte bidragsytere fra Rambøll; Carl Inge Wathne , Else Dybkjær, Mailin Godfrey, Jarle Bergene

-Vi er stolte over å ha jobbet med dette fantastiske badeanlegget som er til så stor glede for så mange i byen, forteller Rambølls prosjektleder, Carl Inge Wathne. –Her får Rambøll virkelig vist seg frem som en samfunnsrådgiver hvor vi bidrar til gode resultater for kunden og sluttbruker.

Etter 4 år med planlegging og bygging fikk innbyggerne endelig komme inn bak det flotte gjerdet som Rambølls landskapsarkitekter har designet.

En institusjon
Gamlingen er en institusjon i Stavanger, et utendørsanlegg med lang historie som i all tid har vært viktig for byens identitet. Anlegget åpnet første gang i 1957, men august 2015 ble det stengt på grunn av byggingen av Ryfast-tunellene. Deretter fikk anlegget fikk ny tomt ved Mosvannsparken i nær tilknytning til turområder og campingplassen. Rambøll ble sammen med kommunens arkitekt engasjert til å tegne byens nye utendørs svømmeanlegg.

Denne uken åpnet ordføreren det nye anlegget, med klipping av sløyfe og et spontant bad med klærne og ordførerkjedet på. Tilstede var 50 elever fra Tjensvoll skole, musikkorps, politikere og andre som har bidratt til det nye flotte badeanlegget. Med korpsmusikk i bakgrunnen ble det servert pølser fra en av byens beste restauranter og is fra egen isbar mens solen tittet frem.

Rambøll i Stavanger har bidratt med alle tekniske fag og landskapsarkitektur. I tillegg har vi hentet inn spesialkompetanse fra Rambøll i Danmark i forbindelsen med byggingen av det offentlige badeanlegget. Anlegget består av et badehus med trimrom, badstuer og fellesrom. Ute er det et 25 meters basseng og et barnebasseng. Anlegget har oppvarmet vann og kan brukes hele året og er dermed igjen en viktig bidragsyter til et variert aktivitetstilbud til byens innbyggere.

IT i Praksis 2017 – Norges digitale status10.8.2017 16:00Pressemelding

For treg digital utviklingDen digitale utviklingen i Norge går fremover – men ikke raskt nok. Det viser rapporten IT i Praksis 2017, som lanseres i dag. IT i Praksis tar for seg Norges digitale status, og ser på digitale erfaringer, utfordringer og planer i 500 offentlige og private virksomheter. Rapporten utgis for tiende gang, og er laget av Rambøll i samarbeid med IKT Norge, Visma og Den Norske Dataforening. - Den digitale utviklingen går fremover, men det går det fortsatt for sakte. Brukerne er mindre fornøyde med den digitale kommunikasjonen med det offentlige enn i fjor, forteller Morten Skodbo, direktør i Rambøll Management Consulting. - Dette kan skyldes at utviklingen av teknologien og mulighetene som følger med går svært raskt. Gapet mellom hva som er teknologisk mulig og hva vi faktisk oppnår i offentlig sektor blir dermed stadig større. Jo bedre tjenester du får privat, jo mer forventer du når du skal snakke med det offentlige. Mye å hente på brukerinvolvering IT i Praksis