Priskutt gav fiskesjokk
- Vi hadde jo håpet at kundene våre skulle velge sunne fiskeprodukter når prisene våre settes ned, men dette har gått over all forventning! Enkelte produkter er regelrett revet ut av hyllene, og vi har hatt problemer med å få inn nok varer, sier Christian Hoel, kjededirektør i Extra.
Spesielt Coop ørretfilet har vist seg å være svært populær, der salget økte med 430 prosent første uken etter priskuttet.
- Ørretfilet er en av bestselgerne våre, men vi hadde likevel ikke forventet dette trykket. Leverandør produserer for fullt, men enkelte av våre butikker er dessverre utsolgt for ørretfileten. Vi sender ørretfilet til butikkene våre fortløpende. Siden dette er permanente priskutt, og ikke salg, vil alle få ørret og andre fiskeprodukter til ekstra lave priser, forklarer Hoel.
Priskuttet på fiskeprodukter er et svar på intensjonsavtalen for sunnere mat som ble underskrevet av aktører fra dagligvarebransjen og helseminister Bent Høie i 2016. Kommunikasjonssjef i Coop Norge, Harald Kristiansen, forteller at Coop har hatt en omsetningsvekst på fiskeprodukter på 8,2 prosent så langt i år.
- Et av målene i intensjonsavtalen er å øke inntaket av sunne matvarer som fisk, frukt og grønnsaker. Både priskuttet til Extra og nye spennende fiskeprodukter har bidratt til veksten. Coop har blant annet en laksefilet med teriyaki-marinade som vant NM-gull under NM for sjømatprodukter på fredag. Dette er et godt eksempel på et fiskeprodukt som faller i smak hos også våre yngre kunder, sier han.
Topp fire salgsøkning (uke 34):
- Fiskekaker
- Ørretfilet
- Fiskeboller
- Fiskepudding
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom