Coop Norge

Priskutt gav fiskesjokk

Del
Extra har tredoblet salget av fiskeprodukter etter at lavpriskjeden kuttet prisen på en rekke fiskeprodukter med opptil 40 prosent.
Kjededirektør i Extra, Christian Hoel, forteller at lavpriskjeden har tredoblet salget av fiskeprodukter etter at de kuttet prisen på en rekke fiskeprodukter med opptil 40 prosent.
Kjededirektør i Extra, Christian Hoel, forteller at lavpriskjeden har tredoblet salget av fiskeprodukter etter at de kuttet prisen på en rekke fiskeprodukter med opptil 40 prosent.

- Vi hadde jo håpet at kundene våre skulle velge sunne fiskeprodukter når prisene våre settes ned, men dette har gått over all forventning! Enkelte produkter er regelrett revet ut av hyllene, og vi har hatt problemer med å få inn nok varer, sier Christian Hoel, kjededirektør i Extra.

Spesielt Coop ørretfilet har vist seg å være svært populær, der salget økte med 430 prosent første uken etter priskuttet.

- Ørretfilet er en av bestselgerne våre, men vi hadde likevel ikke forventet dette trykket. Leverandør produserer for fullt, men enkelte av våre butikker er dessverre utsolgt for ørretfileten. Vi sender ørretfilet til butikkene våre fortløpende. Siden dette er permanente priskutt, og ikke salg, vil alle få ørret og andre fiskeprodukter til ekstra lave priser, forklarer Hoel. 

Priskuttet på fiskeprodukter er et svar på intensjonsavtalen for sunnere mat som ble underskrevet av aktører fra dagligvarebransjen og helseminister Bent Høie i 2016. Kommunikasjonssjef i Coop Norge, Harald Kristiansen, forteller at Coop har hatt en omsetningsvekst på fiskeprodukter på 8,2 prosent så langt i år.

- Et av målene i intensjonsavtalen er å øke inntaket av sunne matvarer som fisk, frukt og grønnsaker. Både priskuttet til Extra og nye spennende fiskeprodukter har bidratt til veksten. Coop har blant annet en laksefilet med teriyaki-marinade som vant NM-gull under NM for sjømatprodukter på fredag. Dette er et godt eksempel på et fiskeprodukt som faller i smak hos også våre yngre kunder, sier han.

Topp fire salgsøkning (uke 34):

  1. Fiskekaker
  2. Ørretfilet
  3. Fiskeboller
  4. Fiskepudding

Kontakter

Bilder

Kjededirektør i Extra, Christian Hoel, forteller at lavpriskjeden har tredoblet salget av fiskeprodukter etter at de kuttet prisen på en rekke fiskeprodukter med opptil 40 prosent.
Kjededirektør i Extra, Christian Hoel, forteller at lavpriskjeden har tredoblet salget av fiskeprodukter etter at de kuttet prisen på en rekke fiskeprodukter med opptil 40 prosent.
Last ned bilde
Coop laksefilet med teriyaki-marinade faller i smak også hos de yngre kundene til Coop.
Coop laksefilet med teriyaki-marinade faller i smak også hos de yngre kundene til Coop.
Last ned bilde

Om Coop Norge

Coop Norge
Coop Norge
Østre Aker vei 264
0915 Oslo

https://www.coop.no

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.

Følg pressemeldinger fra Coop Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coop Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye