PRESSEINVITASJON: TV 2 Nyhetskanalen feirer 10-årsjubileum

Norges første nasjonale nyhetskanal på tv er ti år! Torsdag 20. april skal TV 2 Nyhetskanalens jubileum markeres med en tilstelning og direktesending på Sentralen i Oslo. Pressen inviteres herved til å dekke begivenheten.

Slik blir arrangementet på Sentralen (Øvre Slottsgt. 3):

Kl. 16.00: Dørene åpner.

Kl. 17.00: Arrangement på scenen.

Kl. 17.30: Direktesending på TV 2 Nyhetskanalen med gjester og programlederne Sturla Dyregrov og Elin Ludvigsen.

Kl. 18.00: TV 2 Nyhetskanalens debattprogram «Underhuset» går på lufta fra scenen. Gjester er TV 2-sjef Olav T. Sandnes, kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen, Discovery-sjef Tine Austvoll Jensen og Jon Hustad. Programleder: Yama Wolasmal.

I tillegg kommer eksterne gjester, som politikere, mediefolk og andre gjester som ofte er å se på TV 2 Nyhetskanalen, samt tidligere og nåværende profiler og mange ansatte i TV 2 Nyhetene og TV 2 for øvrig.

Presse som ønsker å dekke arrangementet bes om å sende påmelding til kommunikasjonsrådgiver Håvard Solem - havard.solem@tv2.no.

Håvard SolemKommunikasjonsrådgiver Gutta på tur, Heltenes kamp, Petter uteligger, Kjendisrestauranten, God morgen Norge, God kveld Norge

Tel:934 35 922 / 55 90 80 28hvl@tv2.no

02255http://www.TV2.no

Vi er TV 2

Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.