Presseinvitasjon til åpning av ABBs digitaliseringssenter

Vi inviterer pressen til å dekke åpningen av ABBs nye kundeopplevelsessenteret ved vårt hovedkontor på Billingstad utenfor Oslo og byr på spennende presentasjoner av blant annet Statoil.

• Tirsdag 10. april 2018
  • Kl. 14.00

Det nye digitaliseringssenteret er utstyrt med det siste innen automatisering, elektroteknikk, kraftteknologi og digitalisering samt skreddersydde fasiliteter, verktøy og metoder for kreativ samhandling med kunder. Det er et verdiskapende tilbud til aktører innen energiforsyning, vann og avløp, industri, inkludert olje og gass, samt transport og infrastruktur.

Resultatet av en slik forbedringsprosess kan være nye løsninger, tjenester, endringer i arbeidsprosesser eller en kombinasjon av dette. ABBs eksperter har et ekstra øye for nye muligheter som utvidet digitalisering byr på, for eksempel bruk av stordata i dataskyen, analyse av disse og beslutningsstøtte.

ABB har mer enn fire tiårs erfaring med digitalisering. Nå står selskapet klar for å bidra til at kundene kan hente enda større verdier ut av eksisterende sensorer, systemer og løsninger.

Selv om senteret har digitalisering som et av kjerneområdene, er det også et funksjonelt demonstrasjonssenter med blant annet det siste innen trådløse smartsensorer, samhandlingsroboter, styringssystemer for industri og bygg, kontrollromsløsninger, integrasjon av fornybar energi og smarte nettstasjoner.

ABB kan tilby å dekke eventuell flybillett for media ifm. åpningen av senteret.

Tid (kl.) Tema Med
14.00 Velkommen til ABBs opplevelsessenter Steffen Waal, adm. dir. ABB AS
14.15 Slik skaper ABB verdier for kundene med utvidet digitalisering Espen Storkaas, Digital Lead Upstream
14.30 Digitalisering i Statoil Fredrick Støa, Head of Digitalisation, Development and Production International, Statoil