Presseinvitasjon: Siv Jensen og Geir Inge Stokke møter Frelsesarmeens deltakere på Jobben til julelunsj og luciafeiring

Tirsdag 13. desember klokken 13:00 møter finansminister Siv Jensen og konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke, deltakerne på Frelsesarmeens Jobben i Oslo.

Coop Norge inviterer til julelunsj og luciafeiring med deltakerne på Jobben.

Pressen inviteres til å være tilstede.

Adresse: Frelsesarmeens Rusomsorg avd Jobben. Arupsgate 5, Oslo
Tidspunkt: 13. desember kl 13:00

Handelens Miljøfond – et krafttak for miljøet2.10.2017 12:36Pressemelding

Regjeringen og næringslivsorganisasjonene Dagligvarehandelens Miljøforum, som Coop er en del av, NHO Handel og Virke er nå enige om at norsk næringsliv kan oppfylle EUs «posedirektiv» gjennom Handelens Miljøfond, i stedet for at det innføres en statlig avgift på bæreposene. I praksis betyr dette at det legges på 50 øre per plastpose, som uavkortet går til miljøtiltak, herunder tiltak som bidrar til å redusere plastposebruken.