PRESSEINVITASJON: Finale i «Århundrets stemme» 12. mai

TV 2 inviterer pressen er til å dekke «Århundrets stemme»-finalen lørdag 12. mai kl. 19.30, hvor det skal avgjøres om det blir Eirik Søfteland eller Øivind «Elg» Elgenes som vinner konkurransen.

FINALE: Eirik Søfteland (t.v.) og Øivind «Elg» Elgenes møtes i finalen i «Århundrets stemme» lørdag 12. mai. Foto: Thomas Reisæter/TV 2

Hvem mestrer 100 år med hits? Det har vært den store utfordringen i vårens TV 2-nysatsing, «Århundrets stemme».

«Århundrets stemme» er en sangkonkurranse hvor ti kjente artister har konkurrert mot hverandre på direkten. Hver lørdag har musikk fra nye tiår stått på plakaten, og det er tv-seerne som som har bestemt hvem av artistene som får bli med videre. Før lørdagens finale står vi igjen med to artister - og nå skal seerne kåre én vinner.

I finalen lørdag 12. mai kl. 19.30 skal finalistene synge tre låter hver: Én som ekspertene Bertine Zetlitz og Ivar Dyrhaug har valgt ut fra låter som finalistene har fremført tidligere i konkurransen, én som finalistene har trukket tilfeldig ut fra et utvalg, samt én ny låt fra det tiåret de har trivdes best i i løpet av konkurransen.

Sted: Nydalen Studio, Gullhaug torg 3, Oslo.

Dato: Lørdag 12. mai

Tid: Oppmøte kl. 19.00.

Sendingen starter kl. 19.30 og varer til ca. kl. 21.00.

Fotografer får plass i salen. Journalister sitter på presserommet. Det blir tilgang til å gjøre intervjuer og ta bilder av artistene, etter sending.

Pressebilder fra direktesendingen legges fortløpende ut på Scanpix..

DETTE ER LÅTENE FINALISTENE SYNGER:

Ekspertenes ønskereprise:

Elg: «Ambitions» (Donkeyboy, 2009)
Eirik Søfteland: «Enter Sandman» (Metallica, 1991)

Trukket låt:

Elg: «Careless Whisper» (George Michael, 1985)
Eirik Søfteland: «All Shook Up» (Elvis Presley, 1957)

Fra artistenes favoritt-tiår:

Elg: «The Lady is a Tramp» (Mitzi Green, 1937)
Eirik Søfteland: «Signed, Sealed, Delivered I'm Yours» (Stevie Wonder, 1970)

Vennligst gi en tilbakemelding på hvem som kommer fra din redaksjon innen fredag 11. april kl. 16.00.

Håvard SolemPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Petter uteligger, Roeng, Århundrets stemme, Idol, Gullruten, Amanda

934 35 922hvl@tv2.no

FINALE: Eirik Søfteland og Øivind «Elg» Elgenes møtes i finalen i «Århundrets stemme» lørdag 12. mai. Her er finalistene flankert av ekspertene Bertine Zetlitz og Ivar Dyrhaug. Foto: Thomas Reisæter/TV 2

Martine Lunde er med når Bloggerne er tilbake med en ny sesong 1. januar29.11.2018 09:59Pressemelding

Det nye året 2019 starter med en ny sesong med «Bloggerne». I den tiende sesongen av «Bloggerne» får vi bli bedre kjent med Martine Lunde. Vi får også følge Caroline Berg Eriksen, Jørgine «Funkygine» Vasstrand, Anniken «Annijor» Jørgensen, Stina Marie Bakken, Julianne «Pilotfrue» og ektemannen Ulrik Nygård. «Bloggerne» - sesong 10, får premiere 1. januar på TV 2 Livsstil og TV 2 Sumo.