PRESSEINVITASJON: «Århundrets stemme» hyller 30-tallet

Presse er velkommen til å dekke Århundrets stemme lørdag 14. april.

Chris Medina og Eirik Søfteland er to av deltagerne som gleder seg til å tolke 30-tallet.

Hvem mestrer 100 år med hits? Det er den store utfordringen i vårens nysatsning på TV 2, «Århundrets stemme».

«Århundrets stemme» er en sangkonkurranse hvor ti kjente artister skal konkurrere mot hverandre på direkten. Hver lørdag står musikk fra nye tiår på plakaten, og det er tv-seerne som bestemmer hvem av artistene som får bli med videre - til slutt står det igjen en vinner.

Førstkommende lørdag er det 30-tallet som står i fokus, og artisten med færrest stemmer må forlate konkurransen. Forrige sending var det artist Jannike Kruse som måtte forlate konkurransen.

Sted: Nydalen Studio, Gullhaugtorg 3, Oslo.

Dato: Lørdag 14. april

Tid: Oppmøte kl 19.30.

Sendingen starter kl 20.00 og varer til ca. kl 22.40, avbrutt av nyheter, sport og været på TV 2.

Fotografer får plass i salen. Journalister sitter på presserommet. Det blir tilgang til å gjøre intervjuer og ta bilder av artistene i nyhetspausen fra ca. kl. 21.00, samt etter sending.

Pressebilder fra direktesendingen legges fortløpende ut på Scanpix..

Dette er låtene artistene skal synge fra 30-tallet:

William Hut «Somewhere Over The Rainbow» Harold Arlen / E.Y. Harburg
Chris Medina «Sweet Home Chicago» Robert Johnson
Daniel Owen «Puttin' on The Ritz» Irving Berlin
Eirik Søfteland «Smile» Charlie Chaplin / Turner & Parsons
Øivind Elgenes «It Don't Mean a Thing (If It Ain't Got That Swing)» Duke Ellington / Irving Mills
Frida Ånnevik «Love for Sale» Cole Porter

Vennligst gi en tilbakemelding på hvem som kommer fra din redaksjon innen fredag 13. april kl 16.00.

Unn Grethe BergePR- og medierådgiver

Vårt lille land, Dokument 2, Mer en gull, Jakten på kjærligheten, Huskestue Gullruten, Senere med Tørnquist og Stian Blipp show.

924 03 867 / 55 90 82 31ugb@tv2.no