PRESSEINVITASJON: «Århundrets stemme» 28. april

TV 2 inviterer pressen er til å dekke «Århundrets stemme»-sendingen lørdag 28. april, hvor Chris Medina, Eirik Søfteland, Elg og Frida Ånnevik tar for seg musikken fra både 1940-tallet og vårt eget tiår, 2010-tallet.

ÅRHUNDRETS STEMME: Frida Ånnevik og Øivind «Elg» Elgenes er to av artistene som er klare for å tolke låter fra 1940- og 2010-tallet. Foto: Thomas Reisæter/TV 2

Hvem mestrer 100 år med hits? Det er den store utfordringen i vårens nysatsning på TV 2, «Århundrets stemme».

«Århundrets stemme» er en sangkonkurranse hvor ti kjente artister skal konkurrere mot hverandre på direkten. Hver lørdag står musikk fra nye tiår på plakaten, og det er tv-seerne som bestemmer hvem av artistene som får bli med videre - til slutt står det igjen en vinner.

Førstkommende lørdag skal artistene synge to låter hver - én fra 1940-tallet og én fra 2010-tallet, og artisten som får færrest stemmer må forlate konkurransen.

Sted: Nydalen Studio, Gullhaug torg 3, Oslo.

Dato: Lørdag 28. april

Tid: Oppmøte kl 19.30.

Sendingen starter kl 20.00 og varer til ca. kl 22.15, avbrutt av nyheter, sport og været på TV 2.

Fotografer får plass i salen. Journalister sitter på presserommet. Det blir tilgang til å gjøre intervjuer og ta bilder av artistene i nyhetspausen fra ca. kl. 21.00, samt etter sending.

Pressebilder fra direktesendingen legges fortløpende ut på Scanpix..

Dette er låtene artistene skal synge fra 1940-tallet:

Eirik Søfteland: Everybody Loves Somebody (Dean Martin)
Chris Medina: Nature Boy (Nat King Cole)
Frida Ånnevik: Hymne à l'amour (Edith Piaf)
Elg: God Bless The Child (Billie Holiday)

Dette er låtene artistene skal synge fra 2010-tallet:

Chris Medina: Running With The Wolves (Aurora)
Frida Ånnevik: Some Die Young (Laleh)
Eirik Søfteland:Locked Out of Heaven (Bruno Mars)
Elg: Born This Way (Lady Gaga)

Vennligst gi en tilbakemelding på hvem som kommer fra din redaksjon innen fredag 27. april kl 16.00.

Håvard SolemPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Petter uteligger, Roeng, Århundrets stemme, Idol, Gullruten, Amanda

934 35 922hvl@tv2.no