PRESSEINVITASJON: «ALLE I ARBEID» - FØRPREMIERE MED DIALOGMØTE

TV 2 og produksjonsselskapet Teddy TV inviterer herved pressen til å være tilstede på førpremiere av serien «Alle i arbeid». Visningen følges opp av et dialogmøte med paneldeltagere og pressetreff.
Deltagerne i «Alle i arbeid». Foto: Espen Solli/TV 2.

Dokumentarserien «Alle i arbeid» har premiere på TV 2 tirsdag 28. august kl 20.00. Seks episoder.

Vi følger 12 unge mennesker med ulike nevrobiologiske diagnoser som Aspergers og Tourettes-syndrom. Alle har det samme brennende ønske: De vil bidra i samfunnet og få en jobb hvor de kan bruke evnene sine.

TV 2 og produksjonsselskapet Teddy TV inviterer herved pressen til å være tilstede på førpremieren av serien som følges opp med et dialogmøte med paneldeltagere og avsluttes med pressemingling.

Det blir anledning til å gjøre intervjuer med deltagerne i serien og med paneldeltagere.

Fra TV 2 stiller TV 2-sjef Olav Sannes og de to prosjektledere for «Alle i arbeid», Ida Kalheim og Linn Aubert. Fra Teddy TV stiller daglig leder Hege Christensen, Executive Producer Vidar Nordli-Mathisen og manusforfatter Magnus Nome.

Sted: Vika Kino – Ruseløkkveien 14

Dato: Mandag 27. august.

14.30 – Dørene åpner

15.00 – Velkomst fra TV2

15.05 – Visning av «Alle i Arbeid», episode en.

16.00 – Dialogmøte med panelet og publikum/presse. Moderator er Rune Kjos fra Nyhetskanalen TV 2.

17.00 – Lett servering og mingling i foajeen – her kan presse gjøre intervjuer

1830 – Dørene stenger

Panelet består av:

- Olav Helland, deltager i serien.

- Jan-Ole Hesselberg, psykologspesialist og ekspert i serien.

- Kari Paulsrud, leder av det nylig oppstartede Autismeutvalget.

- Kristina Jullum Hagen, direktør for arbeidslivsavdelingen i NHO

- Morten Bakke, statssekretær fra Arbeidsdepartementet

- Tuva Moflag, Stortingsrepresentatant for AP. Medlem av Helse-og omsorgskomiteen.

Om serien «Alle i arbeid»:

Gjennom seks episoder følger vi deltagerne på deres reise mot arbeidslivet - en reise med både opp- og nedturer.  En gruppe eksperter er hjelpere på veien for å gi råd, finne deltagernes sterke sider og hjelpe til å finne ut hvilket yrke som kan passe for hver av dem

Deltager i serien, OIav Helland har diagnosen Aspergers. Han sier følgende:

- Den viktigst grunnen for å komme meg ut i arbeidslivet er for å føle at jeg er med å bidra til samfunnet. Jeg har ikke lyst til å være en byrde. Jeg vil at verden skal være et litt bedre sted fordi jeg er her - og ikke det motsatte.

Dialogmøte

Dialogen på møte kommer til å dreie seg om serien «Alle i arbeid» og hvordan man kan hjelpe personer som har havnet utenfor arbeidslivet til å bli inkludert. Hvordan kan vi lære arbeidsgivere å se forbi diagnoser og bli mer inkluderende? Hva kan vi lære av de arbeidsgiverne som allerede er gode på inkludering? Hvordan kommer regjeringens Inkluderingsdugnad inn i bilde?

Ønsker dere å komme direkte til dialogmøte og vil se episoden i forkant, kan dere få tilsendt episode ved å kontakte meg på mail: ugb@tv2.no

Vennligst gi en tilbakemelding innen mandag 27. august kl 13.00 hvem som kommer fra din redaksjon.

Hjertelig velkommen!

Unn Grethe BergePR- og medierådgiver

Pressekontakt for På tur med Dag Otto, Jakten på kjærligheten, Huskestue, Senkveld med Helene og Stian.

Tel:924 03 867ugb@tv2.no

Deltagerne i «Alle i arbeid». Foto: Espen Solli/TV 2.