NY Eon-bok: Game of Clowns!

Savner du noe som slukker blodtørsten frem til neste sesong av Game of Thrones? Da må du lete et helt annet sted. Dette er nemlig Game of Clowns!

I Game of Clowns møter vi atter det kjente og kjære persongalleriet fra Lauviks forrykte hode.
I den utvidede bladredaksjonen er nemlig maurslukeren Tetra fortsatt like naiv og hysterisk. Røyskatten Freddy er like kynisk. Gud fortsatt like lakonisk og Gonzales? Vel ... Han er fortsatt like ... Gonzales.

Det er ingen hemmelighet at Lars liker å harselere med religion, tabloidaviser, forholdet mellom mann og kvinne og visse deler av monarkiet. Ingen representanter for disse grupperingene bør dermed føle seg trygge for Lauviks satiriske strek i denne boken heller.

Denne boken samler det beste materialet fra noen år tilbake, med hovedfokus på rundt 2011-12. Dermed får vi et manisk skrått tilbakeblikk på en tid der lysfontenene gnistret friskt på tabloidavisenes forside og «Trekant» ikke bare var en geometrisk form. Vi møter også gamle travere som Fru Peppermø, samt nye bekjente som de to små monstrene Angst og Beven.
Blant annet.

Om kunstneren:
Lars Lauvik har Norges tykkeste hud.
I snart 20 år har Lars Lauvik tatt imot uante mengder tyn og verbale pungspark fra en av tegneserie-Norges mest innflytelsesrike bevegere og ristere. Under mottoet «Den man elsker tukter man» har nemlig serieredaktør Tormod Løkling latt det gå sport i å piske den hardtarbeidende serieskaperen Lars Lauvik. Gjerne for åpen scene i bladet Pondus.

Nesten 20 år senere kan vi alle være glade for at Lars har hud tykkere enn tektoniske plater. Der andre for lengst ville blitt funnet i fosterstilling, med leppestift i hele fjeset, strykende på en Barbie-dukke med halve hårmanken barbert bort (ikke spør), har Lars heller jobbet jevnt og trutt for å bli bedre. En jobb vi alle kan nyte godt av i softcoverboken EON – Game Of Clowns.

EON – Game of Clowns

120 sider - 159,90

Spørsmål?

Kontakt redaktør Tom Ostad:
Mail: tro@egmont.com