Milliontall for Farmen kjendis-finalen

Finalen i Farmen kjendis ble sett av over en million seere, mens 1,1 millioner så på det meste da Pål Anders Ullevålseter ble kåret til vinner.

Pål Anders Ullevålseter vant Farmen kjendis på TV 2. Foto: TV 2.

Finalen på Farmen kjendis ble i snitt sett av 1.034.000 seere. Det ga en andel på 58,8 blant alle seerne (P10-79) og 61,1 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år.

I snitt har nesten 950.000 seere sett hele Farmen kjendis-sesongen på TV 2 (Total screen rating).

- Etter braksuksessen i fjor har det vært enorme forventninger knyttet til årets sesong, og det er derfor ekstremt hyggelig å stadfeste at Farmen kjendis har levert på alle områder. Deltagerne har engasjert seerne, Strix har produsert fantastisk innhold og seertallene og oppmerksomheten rundt sesongen har vært over all forventning. Med et snitt på nær 950.000 seere så har Farmen kjendis etablert seg som et av Norges aller mest populære TV-programmer, og arbeidet med å finne deltagere til neste år er allerede i gang. Det er på sin plass å takke alle som har vært involvert i arbeidet rundt årets sesong. Både hos produksjonsselskapet Strix, i TV 2, og selvsagt til alle deltagerne som har gitt alt i kampen for tilværelsen. En ekstra gratulasjon går til Pål Anders Ullevålsseter som er den første utfordreren som noensinne har vunnet Farmen, kommenterer programdirektør Jarle Nakken i TV 2.

Seertall på TV 2 i helgen:

Fredag:

Tall ennå ikke inne

Lørdag:

Hver gang vi møtes: 422 000 andel 28,1% i P10-79 -og 27,7% i P20-49

Søndag:

Farmen kjendis: 1.034.000 – andel 58,8% i P10-79 og 61,1% i P20-49

1.121.000 seere så på da vinneren ble kåret.

Pål Anders Ullevålseter vant Farmen kjendis på TV 2. Foto: TV 2.