Malin og Tomas vant "Huset"!

I den direktesendte finalen av "Huset" på TV 2 onsdag kveld ble Malin Jensen Michaelsen og Tomas Støleggen Hansen stemt fram av seerne som vinnerne. Premien er huset de selv har pusset opp, til en verdi av fire millioner kroner.

I løpet av 12 episoder i vår har seerne fulgt fire par der de har pusset opp hver sin bolig.
På kort tid har hvert par gjort et tomt nybygg om til sitt drømmehjem. I den direktesendte finalen kunne programleder Klaus Sonstad annonsere at det var Malin Jensen Michaelsen og Tomas Støleggen Hansen som gikk helt til topps og som vant huset, levert av Norgeshus. Premiens verdi er fire millioner kroner; en av de største premiene i et norsk TV-program noensinne.

- Vi føler en ubeskrivelig glede og er så takknemlige. Dette betyr for alt for oss at vi vant dette huset, det er snakk om fremtiden vår, det er en trygghet. Vi vil takke alle som har stemt på oss, vi er så takknemlige for det. Det er så mange fantastiske mennesker der ute som har gitt oss så mange fine tilbakemeldinger, sier Malin og Tomas.

Fire par har deltatt i konkurransen: Malin Jensen Michaelsen og Tomas Støleggen Hansen fra Drammen, Aina Røseth og Martin Oppermann Røseth fra Asker, Tina Sjøli og Linn Sjøli fra Skobygda, Malin Fosser Malnes og Hans Andreas Holmedal fra Høland. I løpet av åtte uker gjorde de hvert sitt tomme nybygg om til sitt drømmehjem. Hvert par fikk 500.000 kr til disposisjon i oppussingen, og hver uke ble et rom kåret til det beste av dommere Karina Holmen og Sander Rolfsen. Men det er ikke dommerne som har avgjort hvem som vant huset til slutt, det er seerne som har stemt fram vinnerparet.

Anne Martha LeidlandKommunikasjonsrådgiver Skal vi danse, Senkveld, Best Før, Fingrene av fatet, Amatørenes Mester, Truls a la Hellstrøm og Skal vi Danse.

476 45 065 / 55 90 80 15aml@tv2.no